Projektový manažér NDS Ján Lukáč informoval, že v týchto dňoch robia samostatné skúšky jednotlivých technológií a fyzikálne merania. Komplexné skúšky centrálneho riadiaceho systému začnú na budúci týždeň a skončiť by mali do dvoch týždňov. Podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka otestujú vetrací a kamerový systém, osvetlenie, snímače teploty, elektronické značenie a SOS hlásenia. Počas testov preveria, či jednotlivé zariadenia fungujú súčasne, technici navodia približne 20 000 situácií, na ktoré je systém tunela naprogramovaný. NDS by mala tunel od stavebníka prevziať v polovici mája, skolaudovať by ho mali do mesiaca.
Tunel s dĺžkou 1,5 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Je vybavený modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Okrem toho má tunel pre havarijné situácie výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby.
Tunel Sitina bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.
Začali technologické testy tunela Sitina
BRATISLAVA - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začala testovať technológie v bratislavskom diaľničnom tuneli Sitina. Tunel by mali vodiči začať využívať už v druhej polovici júna.
Odporúčame z TIVI.sk