V oblasti cestovných agentúr nie je toto meno neznáme, za sebou už totiž majú krach spoločnosti Alextour. Krátko pred tohtoročnými Vianocami, keď malo odcestovať do exotických krajín množstvo klientov, vyhlásil Fantravel na svojej stránke platobnú neschopnosť. V poisťovni však spoločnosť dosiaľ škodovú udalosť nenahlásila.
Konateľom Fantravelu je podľa obchodného registra Nigérijčan žijúci vo Viedni Sylvester Osazue Odiase. Bývalé pozadie spoločnosti je však oveľa zaujímavejšie. „V roku 2012 vyhlásil úpadok Alextour Šamorín, ktorého konateľom bol Alexander Koller. V tom istom roku bolo ukončené jeho členstvo v našej asociácii. Pokračovateľ Kollerovcov bol Szilárd Koller, ktorý v roku 2010 otvoril Koller & Co., ktorú nakoniec pretransformoval na Last minute travel a v roku 2015 ho zmenil na Fantravel,“ uviedol pre Nový Čas prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Stanislav Macko.
Rodina Kollerovcov je prepojená aj s portálom lacnedovolenky.sk, z ktorého si klienti kupovali zájazdy. Prevádzkovateľom portálu je totiž spoločnosť Rosegarden, ktorej konateľkou bola Renáta Kollerová. S nikým z rodiny sa Novému Času nepodarilo skontaktovať. Spojili sme sa však so zamestnankyňou cestovky Barborou Váchalkovou, ktorú podľa jej slov polícia informovala, že za situáciu nie je zodpovedná ona, pretože s peniazmi firmy nenakladá.
Úpadok nenahlásili
Skrachovaný Fantravel je poistený v poisťovni Kooperativa na 125 000 €. Škoda však podľa poškodených prevyšuje sumu 300 000 € a na polícii podali trestné oznámenie. Počas sviatkov zaregistrovala poisťovňa prvé žiadosti o náhradu škody. „Či poistné krytie bude stačiť na úhradu všetkých nárokov, ukáže samotné šetrenie rozsahu a výšky škodovej udalosti,“ informovala hovorkyňa poisťovne Miriam Fuňová.
Podľa jej slov však zo strany Fantravelu k nahláseniú úpadku kancelárie nedošlo. Na stránke cestovky pritom oznámili platobnú neschopnosť už pred Vianocami. Zarážajúce však je, že pod touto informáciou bol podpísaný ako konateľ Miklos Dima, ktorého meno sa však v aktuálnom obchodnom registri nevyskytuje.
Zamestnankyňa: Ani sa mi nepredstavili
Nový Čas sa spojil s Barborou Váchalkovou, ktorá za Fantravel s klientmi podpisovala zmluvu. Tvrdí, že konateľa cestovky videla len raz v živote, vedenie s ňou komunikovalo len mailom. Podľa jej slov sa snažila skontaktovať aj s centrálou, ktorá mala mať na starosti rezerváciu leteniek a hotelov. „Viackrát som ich vyzývala, aby sa mi predstavili, no nikdy tak nespravili,“ priznala. Na začiatku decembra spoločnosť navštívil Živnostenský úrad. „Pýtali si zmluvu bývalej zamestnankyne Renáty Kollerovej. Vtedy mi došlo, že sú v tom zapletení Kollerovci,“ tvrdí Váchalková, ktorá z kancelárie podľa rád polície zobrala notebook ako dôkazový materiál.