Aktuálne už všetky vlaky na hlavnej trati Bratislava – Žilina – Košice jazdia v dotknutom úseku podľa grafikonu po obidvoch koľajach a trakčné vedenie je plne funkčné. TASR o tom informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.
"Neplánovaná výluka sa dotkla celkovo 80 osobných a 15 nákladných vlakov," priblížila hovorkyňa.
V pondelok hodinu po polnoci sa na trati medzi Žilinou a Varínom zamotal prechádzajúci nákladný vlak do spadnutého trakčného vedenia na prvej traťovej koľaji. Trakčné vedenie bolo strhnuté a doprava bola zastavená na oboch traťových koľajach. "Poškodené trakčné vedenie spôsobilo, že aj niektoré koľaje v Železničnej stanici Žilina zostali bez elektrického prúdu, čo malo vplyv na organizáciu dopravy v stanici a spôsobilo zdržanie aj ďalších vlakov," uviedla Pavliková. V úseku Žilina – Varín vlaky jazdili odklonom cez železničnú stanicu Žilina Teplička, s použitím nezávislej trakcie, a mali meškanie zhruba 100 minút. Opravu trakčného vedenia komplikovalo extrémne mrazivé počasie.
"Príčiny poškodenia trakčného vedenia sú predmetom vyšetrovania," podotkla Pavliková. ŽSR sa cestujúcim ospravedlňujú za vzniknuté komplikácie a meškania vlakov v priebehu celého pondelka.