TASR to potvrdil hovorca developéra HB Reavis Peter Romaňak s tým, že stanica momentálne prechádza povoľovacím procesom. Bratislavčania by sa tak novej mohli dočkať koncom roka 2019.
"Nakoľko ide o rozsiahly a komplikovaný projekt na šiestich hektároch v centre Bratislavy, výstavba by mala trvať približne tri roky. V ideálnom prípade by tak najskorší možný termín otvorenia autobusovej stanice mohol byť koniec roka 2019," uviedol Romaňak. Pôvodnú autobusovú stanicu nahradí dočasná, ktorá vznikne len niekoľko minút chôdze od terajšej, na Bottovej ulici, v objekte niekdajšieho obchodného centra. Budova má prejsť rekonštrukciou, aby ju prispôsobili funkciám a potrebám dopravného uzla.
Po prestavbe za odhadovaných 200 miliónov eur by mala mať stanica podľa Romaňaka tri nadzemné podlažia a dve pod zemou. Nástupiská a výstupiská autobusov, ktoré majú byť bezbariérové, developér plánuje v prvom podzemnom podlaží. Prestavba stanice tak podľa developéra zefektívni celkové priestorové využitie objektu, keďže parkovacie a servisné prevádzky sa presunú do suterénu.
V prvom podzemnom podlaží by si mali ľudia tiež kupovať cestovné lístky, či odložiť batožinu do úschovne. Plánujú tam tiež sociálne priestory, odstavné plochy autobusov či priestory pre ich údržbu. Samotná stanica bude na rozlohe približne 30 000 štvorcových metrov (m2). O podlažie nižšie majú zase parkovať osobné autá návštevníkov či zamestnancov komplexu.
Vstupná hala na prízemí má mať eskalátory a výťahy k nástupiskám. Tri nadzemné podlažia by mali obsadiť rôzne obchody a služby, ktoré spolu s tradičnými prevádzkami občerstvenia a reštauráciami pokryjú ďalších približne 70 000 m2. Takmer 3000 m2 zaberie mestská tržnica.
Súčasťou autobusovej stanice bude viac ako 2000 parkovacích miest. Približne polovica z nich bude v suteréne, druhá polovica na streche. Dopravne má byť stanica napojená z Mlynských nív podzemným kruhovým objazdom a vjazdom z ulíc Svätoplukova a Šagátová.
V juhovýchodnej časti územia chce developér postaviť tiež 30-podlažný objekt administratívy. Ten má dopĺňať námestie, ktoré bude slúžiť ako jeden z hlavných nástupných priestorov do autobusovej stanice i samotného administratívneho objektu.
Samostatnou časťou výstavby novej autobusovej stanice má byť rekonštrukcia priľahlých križovatiek a komunikácií. Počíta sa s pridaním autobusových a cyklistických pruhov a s vybudovaním podzemného kruhového objazdu.
HB Reavis v septembri roku 2014 v lokalite odštartoval výstavbu projektu Twin City. Prvá budova, Twin City A, bola skolaudovaná vlani v októbri, druhá by mala nasledovať v marci a tretia v októbri. Spolu by mali ešte tento rok na území ohraničenom ulicami Mlynské Nivy, Košická, Chalupkova, Továrenská a Karadžičova priniesť takmer 65 000 m2 kancelárskych plôch, retailu a služieb v parteroch.