Z Petržalky sa dostanete na Hlavnú stanicu a do Rače. Pôvodne sa hovorilo aj o prepojení Petržalky a Ružinova, no to už nie je reálne. V druhej etape sa plánuje predĺženie trate až po Janíkov dvor.
V pôvodných plánoch sa uvažovalo o spojeniach Petržalky s centrom a s viacerými mestskými časťami. Dopravný podnik spracoval viacero návrhov, no magistrát nakoniec vybral len dve linky. „Do Petržalky pôjde linka č. 1 z Hlavnej stanice a linka č. 3 z Rače,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
Na novej konečnej stanici Jungmannova v Petržalke nie je obratisko, ale len koľajová spojka. Staré električky preto na najväčšom sídlisku neuvidíte. „Po trati budú premávať len nové obojsmerné električky. To bol jeden z dôvodov, prečo ich DPB nakúpil, aby mohli byť v prvom rade nasadené do Petržalky,“ dodala Volfová. Túto trasu magistrát plánuje predĺžiť do roku 2020. „Hlavné mesto v súčasnosti pripravuje pokračovanie električkovej trate v Petržalke z Bosákovej ulice až do Janíkovho dvora,“ uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Ako pôjdu električky cez most
Linka č. 1: Petržalka-Jungmannova – Farského – Viedenská – Šafárikovo námestie – Nám. SNP – Poštová – Kollárovo nám. – STU – Žilinská – Nám. F. Lizsta – Hlavná stanica Linka č. 3: Petržalka-Jungmannova – Farského – Viedenská – Šafárikovo námestie – Kamenné nám. – Mariánska – Amer. nám. – Blumentál – Račianske mýto – Ursínyho – Pionierska – Riazanská – Mladá garda – Biely Kríž – ŽST Vinohrady – Vozovňa Krasňany – Malé Krasňany – Pekná cesta – Černockého – Hečkova – Hybešova – Detvianska – Záhumenice – Pri vinohradoch – Rača-Komisárky
Predĺženie trate do roku 2020: Bosákova (zastávka Farského) - Chorvátske rameno (dnes zastávka Jungmannova) - Gessayova (pri Petržalke City) - Zrkadlový háj - Stred (dnes Topoľčianska) - Veľký Draždiak - Lietavská - Janíkov dvor