Ťažko chorého muža prevážali z hlavného mesta do Detvy sedem hodín bez vody či teplej deky. Krátko po príchode domov zomrel. Prepravná spoločnosť sa ohrádza, že vodič oddeleniu Národného onkologického ústavu nahlásil, že pacient nie je v dobrom zdravotnom stave. Nemocnica však tvrdí, že takáto komunikácia zo strany vodiča neprebehla.
„Keď som mužovi po dvoch hodinách cesty telefonovala, mal tichý hlas a bol slabý. Neskôr už ani mobil nedvíhal,“ vraví užialená manželka Zuzana (66), ktorej muž skonal pred očami tri hodiny po príchode domov. Rodina sa domnieva, že prepravná spoločnosť si nesplnila, čo mala. Podľa Life Star Emergency však určuje spôsob prevozu ošetrujúci lekár a ohrádzajú sa, že sa pred jazdou informovali, či môžu pacienta previezť. „Náš vodič hlásil, že pán Kružliak nie je v dobrom zdravotnom stave, a pýtal sa, či je spôsobilý ísť na takú dlhú cestu,“ uvádza sa vo vyjadrení prevádzkovej riaditeľky Taťjany Micskiovej.
Podľa hovorkyne NOÚ Viktórie Vasilenkovej však pacient bol aj na začiatku prevozu v dobrom zdravotnom stave. „Ráno sa naraňajkoval, prebehla štandardná príprava na prevoz, komunikoval s personálom, telefonoval s rodinou,“ povedala. Dopĺňa, že dĺžku prevozu ovplyvniť nevedia a za prevoz pacienta je zodpovedná dopravná služba, ktorá môže zastaviť v najbližšej nemocnici, ak sa stav pacienta zhorší. Taktiež dodala, že uvádzaná komunikácia zo strany vodiča podľa službukonajúceho personálu neprebehla, a pýta sa, ako je možné, že podľa vyjadrenia dopravnej služby bol Ján po príchode do cieľa v poriadku, no na začiatku cesty bol v zlom zdravotnom stave.