Po roku sme opäť zostavili rebríček tridsiatich troch najvplyvnejších ľudí v slovenskom mediálnom biznise.
1. Matthias Settele (49), generálny riaditeľ TV Markíza
Kto je to?
Rakúšan Matthias Settele vyštudoval nemeckú literatúru a históriu, no svoj profesionálny život spojil pred viac ako dvadsiatimi rokmi s médiami. Začínal v lokálnom rádiu, neskôr pracoval ako novinár v rakúskej verejnoprávnej televízii a následne pôsobil ako asistent CEO nemeckej RTL Group, kde bol po čase zodpovedný za uzatváranie obchodov. Pred nástupom do spoločnosti CME, ktorá vlastní televíziu Markíza, získal skúsenosti s východnou Európou napríklad vďaka pôsobeniu v chorvátskej RTL, kde viedol program a produkciu. Žije vo Viedni, kde sídli aj jeho konzultantská spoločnosť, ktorá sa venuje vývoju nových formátov a platforiem pre televíziu a internet a tiež poradenstvu pre miestne aj zahraničné televízie. Už takmer dva a pol roka je zodpovedný za riadenie všetkých televíznych staníc skupiny CME na Slovensku.
Prečo 1. miesto?
Veľmi rýchlo sa zorientoval na slovenskom trhu a Markízu vytiahol z červených čísel do čiernych, takže začala opäť vykazovať zisk. Pod jeho vedením prišla naša najsledovanejšia televízia s novým komediálnym hitom Horná Dolná, fanúšikov hudby potešila veľmi úspešným projektom Chart Show a naďalej ponúka osvedčenú reality show Farma. Samozrejme, nesmieme zabúdať ani na menšie stanice Dajto a Doma.
2. Marcel Grega (37), generálny riaditeľ TV JOJ
Kto je to?
Do uvoľneného kresla generálneho riaditeľa Jojky zasadol pred dvomi rokmi po Františkovi Borovskom finančný expert Marcel Grega. Má za sebou štúdium na Nonnewaug High School v americkom Woodbury a magisterský titul v oblasti finančný manažment získal na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského v Bratislave. Prvé pracovné skúsenosti zbieral v Newtown Savings Bank v americkom Newtone a v Capital Growth Management v Bostone. V Jojke sa v roku 2007 stal výkonným finančným riaditeľom a zároveň sa stal členom predstavenstva Slovenskej produkčnej, a. s. (vlastník Jojky a internetových portálov Joj.sk a Huste.tv). V júni 2011 začal pracovať už pre novú spoločnosť JOJ Media House, a. s., ako finančný riaditeľ - stal sa zodpovednou osobou za Mediálny segment v rámci skupiny J&T.
Prečo 2. miesto?
Prvý rok v novej pozícii bol preňho aj pre televíziu naozaj ťažký, keďže jej chýbali nevyhnutné programové piliere. Postupne sa však všetko začalo meniť vďaka angažovaniu Vila Rozborila, seriálu Divoké kone či kuchárskej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja a najnovšie seriálom Naši a ZOO. Jojka má tradične veľmi silné spravodajstvo a naďalej expanduje. K menším staniciam Plus a WAU pribudli vlani dva programy pre deti RiK a Ťuki TV aj filmová stanica Joj Cinema.
3 Milan Dubec (35), generálny riaditeľ a spolumajiteľ Ringier Axel Springer Slovakia a Azet
Kto je to?
Začínal naozaj skoro. Veď internetovú službu Zoznamka.sk založil ako stredoškolák a neskôr spustil Pokec.sk, ktorý v našich končinách nemal konkurenciu, a prakticky okamžite sa stal jasnou jednotkou na trhu. To však bol len začiatok. Milan Dubec v roku 2000 spustil portál Azet.sk, a ten priebežne rozširoval o stále nové služby. Azet.sk sa vypracoval na jednotku slovenského internetu a s mesačnou návštevnosťou viac ako 2,8 milióna ľudí je ňou dodnes. Svoju pozíciu si Milan Dubec upevnil po spojení so spoločnosťou Ringier Axel Springer, takže dnes má pod palcom viac ako 40 najznámejších slovenských webov - treba spomenúť spravodajské značky - Aktuality.sk, Cas.sk; magazíny - Diva.sk, Casprezeny.sk, Najmama.sk, Cestovanie.sk, Sport.sk, Dobruchut.sk; stránky pre mužov - Badman.sk, Adam.sk, Autobild.sk, Zive.sk, Mobilmania.sk, ako aj inzertné produkty a služby - Autobazar.sk, Bazar.sk, Nehnutelnosti.sk, Byty.sk, Bistro.sk. Najvplyvnejší muž slovenského internetu sa pred rokom stal aj najvplyvnejším mužom printového trhu, keďže zasadol na stoličku generálneho riaditeľa a stal sa spolumajiteľom vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia, ktoré vydáva najpredávanejší denník Nový Čas, týždenníky Nový Čas pre ženy, Život a Nový Čas Nedeľa, mesačníky Eva, Madam Eva, Nový Čas Krížovky, Geo, Auto Bild a Nový Čas Bývanie.
Prečo 3. miesto?
Už dávno vedel to, čo je dnes jasné aj malým deťom - internetu patrí budúcnosť. Umne vybudoval gigantický virtuálny svet a keď svoje aktivity prepojil so silnou nadnárodnou firmou s dlhoročnou tradíciou v oblasti printu, stal sa v našich končinách tým najväčším hráčom v danej oblasti. Čo je však ešte dôležitejšie, Ringier pod jeho vedením neustále investuje do rozvoja svojich internetových aktivít, aby bol minimálne o krok pred konkurenciou.