V duchu kampane Z lásky k Slovensku sa na ploche takmer 185 m2 prezentoval ochutnávkou výrobkov označených Značkou kvality SK a certifikovaných potravín i ukážkou nepotravinových výrobkov, vyrobených s ohľadom na prírodu a férové podmienky obchodu. Okrem toho sa Kaufland vo svojom stánku zameral aj na vzdelávanie návštevníkov v oblasti triedenia odpadu, ktorému sa venuje dlhodobo a systematicky aj na pôde svojich obchodných domov. Lásku k Slovensku totiž vníma aj ako záväzok zodpovednosti voči svojmu okoliu.
Posledné štyri januárové dni na výstavisku Incheba v Bratislave patrili stretnutiu výrobcov a predajcov s viac ako 70-tisíc návštevníkmi z odbornej i širokej verejnosti na veľtrhu gastronómie Danubius Gastro. Medzi vystavovateľmi nechýbala ani spoločnosť Kaufland Slovenská republika, hlavný partner veľtrhu, ktorý pripomenul environmentálny aspekt podnikania v oblasti maloobchodu.
„Tento rok boli hlavnými hrdinami nášho stánku opäť potraviny, ale ukázali sme aj nepotravinové výrobky, pričom ich spoločným menovateľom bola spoločenská zodpovednosť. Netajíme sa pozitívnym prístupom voči domácim producentom, ale v našich predajniach, navyše, nájdete aj zahraničné produkty, ktoré vznikli s ohľadom na životné prostredie a férové podmienky voči ich výrobcom. Chceli sme ukázať, že zodpovednosť a láska ku krajine sa môžu prejaviť aj napríklad triedením odpadu, či prístupom k výberu sortimentu,“ uviedol hovorca spoločnosti Kaufland, Martin Gärtner.
Návštevníci stánku Kaufland mohli počas veľtrhu ochutnať potraviny označené Značkou kvality SK, ktorú udeľuje Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Kaufland vo svojom sortimente ponúka viac ako 250 výrobkov označených touto pečaťou. Okrem toho predstavil čokoládové výrobky vlastných značiek K-Classic a Exquisit, podporujúce celosvetový program UTZ Certified, ktorého cieľom je trvalo udržateľné pestovanie kávy, čaju a kakaa.
Kaufland vo svojom stánku upozornil aj na predaj rýb a morských plodov s pečaťou Marine Stewardship Council, ktorých kúpou prispievame k zachovaniu trvalo udržateľného rybolovu v moriach a oceánoch. Zachovanie dažďových pralesov Kaufland podporuje aj tým, že vovýrobkoch vlastných značiek spolu s výrobcami postupne znižuje množstvo palmového oleja, alebo ho úplne nahrádza rovnako kvalitnými rastlinnými olejmi. V prezentovanom sortimente boli aj hygienické papierové výrobky, či drevené ceruzky a poznámkové bloky, ktoré nesú pečať Forest Stewardship Council a ich kúpou podporujeme zodpovednú a šetrnú ťažbu dreva. Návštevníci expozície mohli súťažiť aj o jedinečné ponožky vyrobené z recyklovaných rybárskych sietí označené pečaťou medzinárodnej iniciatívy Healthy Seas, ktoré sa dajú kúpiť len v Kauflande.
Veľkú časť stánku Kaufland venoval vzdelávaniu verejnosti prostredníctvom zaujímavých informácií o separácii odpadu – prenosných batérií, drobného elektroodpadu, textilu a odpadov z obalov (papierových, plastových, sklených), ale aj hliníkových plechoviek, ktorých zber zabezpečuje Kaufland ako prvý a zatiaľ jediný maloobchodný reťazec na Slovensku. Veľký úspech vo veľtržnom stánku Kauflandu mala súťaž v triafaní do nápojových plechoviek, ktorých sa v Kauflande v roku 2015 vyzbieralo 296 kg, čo predstavuje množstvo, z ktorého sa dá vyrobiť 26 bicyklov. Okrem toho mali návštevníci stánku možnosť triediť odpad do farebne odlíšených kontajnerov.
„Naša tohtoročná prezentácia na veľtrhu bola trošku netypická. Preto veríme, že sme zaujali a podporili šírenie uvedomelého správania sa zákazníkov, ktorí budú myslieť ekologicky nielen po skonzumovaní výrobkov, ale už pri ich výbere,“ doplnil Martin Gärtner.
Chcete vyjadriť Kauflandu podporu? Hlasujte preň na www.obchodnik-roka.sk alebo pošlite SMS v tvare OR medzera KAUFLAND na súťažné číslo 0902028996 a vyhrajte niektorý z 10 tabletov iPad mini 2 Cell 16 GB Space Gray.
Načítajte QR kód cez váš mobilný telefón, odošlite sms správu a podporte nás tak v súťaži Obchodník roka