Text na nich býva stručný a výstižný. Jeho cieľom je predovšetkým presvedčiť voliča a ukázať stranu či hnutie v tom najlepšom svetle. Nie je to ľahké. Niekedy politici totiž o sebe prezradia viac, ako by chceli, alebo sa dokonca úplne znemožnia a stanú sa terčom vtipov na sociálnych sieťach. Ako sa to darí tým najdôležitejším politickým subjektom mesiac pred voľbami sa Nový Čas spýtal odborníka na politický marketing, Róberta Slováka. Čo nám chcú cez billboardy povedať?
Smer-SD: Robíme pre ľudí. Chránime Slovensko.
Sú to manipulatívne slogany. „Robíme pre ľudí“ v kontexte výpovedí sestier, štrajku učiteľov či kauzách v zdravotníctve vyznieva cynicky. „Chránime ľudí“ je prázdny marketingový prísľub, keďže apeluje na tému utečencov, ktorí k nám v skutočnosti nejdú. Oba slogany sú málo uveriteľné a chýba obsah, ktorým by ho strana mohla naplniť.
#Sieť: Spájame Slovensko. Dobrý štát slúži ľuďom.
Spájanie Slovenska znie ako informácia, nie prísľub. Lepšie je povedať, akú má strana predstavu o štáte. #Sieť dlhodobo hovorí o službe, nie o vláde, a to je fajn. Politici nám nemajú vládnuť, ale slúžiť.
KDH: Bezpečný domov. Spokojné rodiny.
Skrytý nacionalizmus reprezentovaný nielen „bezpečným domovom“, ale aj v slovenskej vlajke zabaleným dieťaťom je snahou privlastniť si národnú tému. Bez toho, aby ju hnutie dokázalo reálne naplniť obsahom. V tomto má oveľa väčších a populistickejších súperov v SNS a „chrániacom“ SMER-e. Rodina je jednoznačná téma KDH, a robia dobre, že ju zdôrazňujú aj v kampani.
Most-Híd: Charakter rozhoduje. 11 Hlas rozumu.
Toto sú veľmi abstraktné slogany, ktoré si vyžadujú viac pochopenia. To je škoda, lebo jednoduchšie, presnejšie formulácie, by mohli doručiť posolstvo k voličom ľahšie. Most-Híd mala oveľa lepšie, jasnejšie a kreatívnejšie hedlajny na billboardoch jednotlivých kandidátov, ako sú tieto slogany.
OľaNO-NOVA: Spolu proti zlodejom. Aby ľudia žili, nielen živorili.
Slogany jednoznačne definujú agendu strany. Jazyk je taký ľudovejší, matovičovský… Zdá sa, že cielia nižšie. Slogany obsahujú expresívne výrazy (zlodeji, živorili), tým pôsobia viac na emócie. Je to menej kultivovaný prejav, ale pri lídrovi tejto strany si už na to jeho potenciálni voliči zvykli.
SNS: Hrdo, odborne, slušne
Strana sa týmito slovami jednoznačne dištancuje od nánosu Jána Slotu, čo je dobre, ale je to málo. Robiť politiku odborne a slušne - to je úplne základné očakávanie, to by mala byť samozrejmosť a nie objavný slogan. Je vidieť, že sa ťahá z bahna, kam ju stiahol expredseda, a ak sa jej z toho podarí, bude to komunikačný úspech.
SMK: Spoločná vôľa
Toto je úplne mimo. Nezrozumiteľné a neuveriteľné. SMK robí všetko pre to, aby napĺňala vôľu jednej skupiny, nie spoločnú. Slogan je v rozpore s nastavením samotnej strany a môže viac poškodiť ako pomôcť.
SaS: Aby sa doma oplatilo pracovať, podnikať a žiť. Rozum v sebe nezapri a choď voliť 23!
Prvý slogan jednoznačne komunikuje program strany, jasne a zrozumiteľne. Slogan je dosť dlhý, čo znižuje jeho čitateľnosť na billboardoch, najmä v prípade, že tam dajú ešte aj nejaký ďalší. Čo sa týka škôlkarskej rýmovačky, je to zrejme iba nejaká insitná amatérska idea, ktorá vznikla omylom.