Aj pri finančných operáciách platí, že bezpečnosť citlivých údajov v online prostredí má v rukách predovšetkým samotný používateľ internetu. Pri príležitosti Dňa bezpečnosti na internete preto pripravila Poštová banka "Desatoro pre bezpečnosť na internete".
Napadnutie zariadenia vírusom (61 %), krádež identity (59 %), napadnutie či podvody s bankovou kartou a internetovým bankovníctvom (54 %) sú podľa prieskumu Eurobarometer najčastejšie obavy Slovákov v online prostredí.
"Banky svojim klientom nikdy neposielajú e-maily s linkom na internetbanking. Rovnako tak si nikdy prostredníctvom emailu, SMS správy alebo telefonicky nepýtajú od klienta citlivé údaje," vysvetľuje hovorkyňa Poštovej banky Anna Jamborová. Nikdy by sa preto nikomu nemalo prezrádzať prihlasovacie meno, heslo či informácie ako číslo a dátum platnosti karty.
Každá takáto snaha je pokusom o zneužitie, a preto by na ňu klienti nemali v žiadnom prípade reagovať. Pri každej takejto pochybnej komunikácii či podozrivých obratoch na účte je potrebné okamžite kontaktovať pracovníkov banky v pobočke alebo na infolinke.
V rámci bezpečnosti by si mali klienti pravidelne meniť aj heslo do online bankovníctva. Prezídium Policajného zboru SR eviduje za minulý rok 1779 podvodov s platobnými kartami, čo je o 6,3 % viac ako v roku 2014. Odhadovaná škoda sa pohybuje na úrovni 1,3 milióna eur. V prípade phishingu (podvodná komunikácia, najčastejšie vo forme e-mailu alebo SMS správy, ktorá má evokovať dojem, že odosielateľom je banka) dochádza k útokom v desiatkach tisícov prípadov ročne.