Európske číslo tiesňového volania 112 má vo štvrtok svoj deň. Európsky deň 112 má pomôcť zvýšiť povedomie o tomto čísle. Informoval o tom v stredu hovorca ministerstva vnútra Petar Lazarov. Dodal, že za minulý rok prijali na čísle tiesňového volania 112 presne 1 446 541 volaní.
Európske číslo tiesňového volania 112 si vo štvrtok rôznymi propagačnými aktivitami pripomenú v obchodnom centre v Nitre. Návštevníkov čakajú aj ukážky prvej pomoci, informačné predmety, súťaže a výklad o používaní európskeho čísla 112.
"Návštevníkom radi priblížia svoju prácu aj policajti a hasiči, ktorí so sebou prinesú na ukážku aj protichemické obleky, dýchacie prístroje a množstvo ďalšieho technického vybavenia," doplnil Lazarov.
Ľudia si vo štvrtok budú môcť pozrieť aj koordinačné strediská integrovaného záchranného systému v Nitre, Banskej Bystrici, Košiciach, Prešove, Trenčíne, Žiline a Trnave. Okrem študentov a detí sa tento rok bude prikladať dôraz aj na ľudí vo vyšších vekových hraniciach a tomu, kedy a ako volať na číslo tiesňového volania 112.
"Európske číslo tiesňového volania 112 bolo zavedené v roku 1991 so zámerom etablovania jednotného čísla tiesňového volania fungujúceho popri už existujúcich národných číslach tiesňového volania vo všetkých členských štátoch Európskej únie," pripomenul Lazarov.
Na Slovensku sme číslo 112 zaviedli od 1. júla 2003. "Číslo tiesňového volania 112 slúži na privolanie záchranných zložiek integrovaného záchranného systému, keď je ohrozený život, zdravie, majetok, životné prostredie alebo verejný poriadok. Volať možno bezplatne a nepretržite, 24 hodín denne z akéhokoľvek telefónu," uviedol hovorca.
Výhodou čísla tiesňového volania 112 je podľa jeho slov možnosť lokalizovať volajúceho, ako aj dovolať sa na 112 aj z mobilných telefónov bez SIM karty. Lazarov doplnil, že povedomie Slovákov o tomto čísle je veľmi dobré. "Podľa prieskumu Eurobarometra skončila Slovenská republika na druhom mieste v rámci Európskej únie," poznamenal.