Môžete tak urobiť viacerými spôsobmi, elektronicky či písomne však najneskôr do pondelka 15. februára. Ako na to? „Volič, ktorý má trvalý pobyt na území SR a v deň konania volieb nebude môcť voliť v mieste svojho trvalého pobytu vo volebnom okrsku, v ktorého zozname voličov je zapísaný, môže požiadať obec svojho trvalého pobytu o vydanie hlasovacieho preukazu,“ informuje Silvia Keratová z ministerstva vnútra. Požiadať oň môžete ešte osobne, a to najneskôr 4. 3. v úradných hodinách obce.
Písomne
- žiadosť o vydanie hlasovacieho preukazu musí byť obci doručená najneskôr 15 pracovných dní pred dňom konania volieb (najneskôr 15. 2.)
- môžete si ju stiahnuť a vytlačiť na internetových stránkach ministerstva vnútra v sekcii Verejná správa/Voľby a referendum/Voľby do Národnej rady Slovenskej republiky/Informácie pre voliča/Hlasovací preukaz
Elektronicky (e-mailom)
- vo forme elektronickej snímky žiadosti (sken)
- v textovej forme tvoriacej obsah e-mailu
- žiadosť musí byť obci doručená najneskôr 15 pracovných dní pred dňom konania volieb (najneskôr 15. 2.)
- obec na svojej internetovej adrese zverejní elektronickú adresu na doručovanie žiadostí, prípadne zverejní elektronickú adresu na doručovanie žiadostí na úradnej tabuli
Prostredníctvom osoby splnomocnenej žiadateľom
Ak volič v písomnej alebo elektronickej žiadosti uvedie, že hlasovací preukaz prevezme iná osoba, musí v žiadosti uviesť jej meno, priezvisko a číslo občianskeho preukazu. Táto osoba je povinná prevzatie hlasovacieho preukazu potvrdiť svojím podpisom.
Čo musí obsahovať tlačivo
- meno a priezvisko
- rodné číslo
- štátnu príslušnosť
- adresu trvalého pobytu (obec, ulica, číslo domu)
- korešpondenčnú adresu, kam doručí hlasovací preukaz
Obec zašle hlasovací preukaz voličovi na adresu trvalého pobytu (korešpondenčnú adresu) najneskôr do troch pracovných dní po doručení žiadosti doporučenou zásielkou - do vlastných rúk.