Toho sa mali dopustiť bývalý prezident SZC Anton Tkáč a šéf dráharov Peter Malíček, súčasné vedenie SZC sa obrátilo na advokátov. Podľa nich je však zmluva o výstavbe nového štadióna právne „nepriestrelná“ a cyklisti naň môžu zabudnúť.
V zmluve chýba termín!
Firma WYNN, s. r. o., v ktorej bol Peter Malíček spoločníkom a konateľom, zarobila v novembri 2006 na predaji štadióna odhadom vyše 200 miliónov korún (vyše 6,5 mil. eur) a sľúbila postaviť nový velodróm v inej lokalite. V zmluve so SZC však nie je termín výstavby (!), takže firma v podstate čaká, pokiaľ vyprší desaťročná premlčacia lehota, a prinajhoršom zaplatí zmluvnú pokutu 20 mil. Sk (asi 660-tisíc eur), čo pri odhadovanom zárobku za predaj obrovského pozemku na Tehelnom poli nie je vôbec zlý „kšeft“.
Tkáč s Malíčkom na jeseň 2006 získali za symbolickú cenu cez dve firmy štadión na Tehelnom poli od Slovenského združenia telesnej kultúry a následne ho predali s obrovským ziskom. Firma, ktorá sa na tom „nabalila“ a sľúbila postaviť nový velodróm, ani po viac ako deviatich rokoch nemá stavebné povolenie, nekomunikuje a Tkáč s Malíčkom sa tvária, že je všetko v poriadku. Preto by si ich vysvetlenie radi vypočuli delegáti dnešnej konferencie SZC - výkonný výbor ich pozval prostredníctvom doporučeného listu, dokonca aj inzerátu v novinách.
„S inzerátom to bol môj nápad, keďže nikto z nich nereagoval na oficiálne pozvanie,“ povedal Novému Času prezident SZC Peter Privara. „Ale veľmi silno pochybujem, že prídu. Už by sme to radi nejako uzavreli. Práca zväzu nie je len o štadióne. Z viacerých advokátskych kancelárií nás po preštudovaní všetkých podkladov ubezpečili, že zo zmluvy, ako je postavená, nič nevysúdime. Pokúsili sme sa aspoň právne do nej dostať dátum začiatku výstavby, ktorý tam vôbec nie je,“ povedal Peter Privara. „A najnovšia situácia okolo lokality v Lamači, kde sa má stavať, je taká, že sa to celé vrátilo späť na magistrát, pretože pozemky nie sú majetkovo vyrovnané,“ dodal Privara.