Pokrok v internetovom nakupovaní nespomaľuje, ale keď ide o lásku, ľudia radšej darčeky vyberajú osobne v kamenných obchodoch. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti MasterCard, ktorá pozorovala zvyklosti ľudí na Valentína po celom svete a vytvorila takzvaný "Love Index". Predstavuje globálne správanie nakupujúcich vo viac ako 200 krajinách. Vytvoril sa na základe analýzy transakcií kreditnými, debetnými a predplatenými kartami v dňoch od 11. až 14. februára v rokoch 2013 až 2015.
Zo štúdie vyplynulo, že na Slovensku nakupuje valentínske darčeky či drobné pozornosti osobne 94 % zákazníkov, zatiaľ čo online nákup využilo v roku 2015 len 5 % ľudí. Najviac transakcií, čiže 52 %, sa uskutočnilo v reštauráciách a napríklad kvety a priania tvorili vlani 11 % transakcií.
"Celý svet sa digitalizuje, je preto zaujímavé sledovať, že pokiaľ ide o romantiku, stále uprednostňujeme osobný kontakt," konštatoval generálny riaditeľ spoločnosti pre ČR, SR a Rakúsko Miroslav Lukeš. Zároveň podľa jeho slov prevažujú zážitky pred hmotnými darmi. Keď sa už ľudia rozhodnú nakupovať valentínske darčeky cez internet, podľa zľavového portálu Zľavomat.sk minú na valentínske prekvapenia od 20 do 50 eur. Pri zážitkoch a romantických pobytoch je to od 100 eur vyššie.
Valentín je pritom podľa prieskumu portálu jedno z mála období, keď výrazne narastá záujem mužov o nakupovanie darčekov a dorovnávajú vo výdavkoch svoje polovičky. Medzi najobľúbenejšie valentínske darčeky podľa portálu patria pozornosti s vlastnou fotografiou alebo srdiečkami, na druhom mieste sú romantické večere a prvú trojku obľúbených prekvapení uzatvárajú wellness procedúry a pobyty.