Nezameniteľný symbol metropoly je opäť o rok starší. Málokto však vie, akými najrôznejšími premenami táto dominanta za tie roky prešla. Do polovice 19. storočia mala Bratislava iba drevený most cez Dunaj. Netrvalo dlho a rozhodlo sa vybudovať silný, oceľovo-betónový most. Prvý slávnostne otvoril cisár František Jozef I. 30. decembra 1890.
Most Františka Jozefa
Stavebné práce na moste sa začali v roku 1889. Inžinier, ktorý most naprojektoval a vybudoval, si za svoju prácu vypýtal 1 780 000 zlatých. Most Františka Jozefa otvorili 30. decembra 1890, mostné však začali vyberať až o polnoci. Chodci platili jeden grajciar, nosiči s prázdnou károu dva grajciare.
Most generála M. R. Štefánika
V roku 1891 uložili vedľa cestného mosta železničný. V tom istom roku cezeň prešiel prvý vlak Miestnej železnice Bratislava. V roku 1914 sa na cestný most dostala aj viedenská električka. O štyri roky ho premenovali na Most generála M. R. Štefánika. V apríli 1945 ho Nemci vyhodili do vzduchu, 320-metrová oceľová konštrukcia sa zrútila do Dunaja a zatarasila koryto.
Dočasný drevený most
Brehy Dunaja v roku 1945 dočasne spojili dreveným mostom. Po dobytí Bratislavy vojaci osloboditeľskej armády vybudovali za 5 mesiacov a 17 dní nový železný most, ktorý nazvali Most Červenej armády. Predpovedali mu životnosť iba 15 rokov.
Most Červenej armády
Hoci bol nový železný most pôvodne zamýšľaný ako provizórne riešenie, charakteristická mrežová oceľová konštrukcia spoľahlivo slúžila až do decembra 2013. Kúsok od mosta sa v 60. rokoch kúpali Bratislavčania na obľúbenom kúpalisku Lido. V roku 1990 Most Červenej armády nazvali Starým mostom.