Poslúži im na to mobilná aplikácia Staffino, ktorú poznáme z reštaurácií. Všetky postrehy a pripomienky od študentov dostane priamo dekan. Osobne na ne reaguje a problémy hneď rieši. Takto chce dosiahnuť zlepšenie vzdelávania.
Ekonomická fakulta TUKE je podľa hodnotenia ARRA dlhodobo najlepšou ekonomickou fakultou na Slovensku. Vzdelávanie chce ešte zlepšiť pomocou interaktívnej aplikácie, cez ktorú môžu študenti pod vlastným menom hodnotiť až 83 pedagógov vrátane dekana. „Potrebujeme získavať okamžitú spätnú väzbu študentov a vedieť, ako vnímajú úroveň prednášok. Cez Staffino môžeme ľahko vyhodnotiť, čo sa študentom pozdáva a čo nie,“ povedal dekan Michal Šoltés. Na podnety ihneď odpisuje.
Študentom sa stačí prihlásiť cez web alebo mobilnú aplikáciu a udeliť konkrétnemu pedagógovi pochvalu alebo pripomienku. Za mesiac dostal dekan už 106 reakcií, z toho 29 negatívnych. „Spätnú väzbu umožňuje systém vidieť zatiaľ len mne, ďalej ju distribuujem pedagógom. Tí sa mená študentov nedozvedia. Väčšinou sa študenti snažia vypichnúť veci, ktoré podľa nich nie sú správne,“ pokračuje dekan.
Niektorí učitelia mali obavy, no tie sa postupne rozplynuli. „Nevyľakalo ma to veľmi. Učím rizikovú neistotu vo financiách. Zatiaľ konkrétnu reakciu na predmet nemám. Mohlo by sa zapojiť aj viac študentov,“ zhodnotila Beáta Gavurová.
Privítali ste hodnotenie učiteľov?
Eva Krajňáková (22)
Potešila ma forma takejto spätnej väzby. Študenti majú často pripomienky a komentáre, no boja sa ozvať učiteľovi osobne. Mala som pripomienky k spôsobu výučby. Pochválila som predmety, ktoré mi predtým nič nehovorili, ale prednášky boli zaujímavé, ako medzinárodné financie alebo účtovníctvo.
Erik Suchý (24)
Je to veľmi pozitívne. Zapojil som sa už veľakrát. Pripomienkoval som jeden predmet, z ktorého sú super hodiny, ale mohli by ísť rýchlejšie. Keď je niečo dobré, tak to pochválim, napríklad páčilo sa mi finančné rozhodovanie.
Katarína Paľonderová (24)
Veľmi to chválim. Donedávna sme vyučujúcich mohli hodnotiť len dotazníkom na konci semestra. Teraz môžeme hodnotiť hneď konkrétnu hodinu či seminár. Mala som napríklad pripomienku, aby učitelia skôr zverejňovali látku, ktorú máme brať. Páčilo sa mi podanie medzinárodných financií.