Na svedomí to majú dlaždice, ktorých je na jednom štvorcovom metri aj šesť druhov. Niektorým obyvateľom sa tento zámer architekta páči, iní hromžia a hovoria o odfláknutej práci. Nový Čas sa spýtal na názor priamo hlavnej dopravnej inžinierky Tatiany Kratochvílovej, ktorá nás celou Štúrovou ulicou previedla. Podľa nej sú dlaždice v poriadku.
Termín dokončenia projektu Nosného systému MHD do Petržalky sa neúprosne blíži a práce na Štúrovej ulici vrcholia. Práve nad novou dlažbou sa však pozastavuje množstvo okoloidúcich. Prekážajú im krivé dlaždičky a množstvo druhov na malom kúsku.
Podľa hlavnej dopravnej inžinierky Tatiany Kratochvílovej je chodník upravený tak, aby spĺňal normy. „Nachádza sa tu vodiaci pás pre slabozrakých a nevidiacich, bezbariérová úprava a drenážne obrubníky. Sú netypické, ale vyzerajú dobre a spĺňajú dobrú funkciu pri odvodňovaní komunikácie. Dlažba, ktorá sa zdá kostrbatá, je drenážna, ekologická a jej funkciou je zachytávanie vlahy v meste,“ vysvetlila inžinierka.
Podľa jej slov sa na chodníku ešte bude pracovať. „Prebehne kolaudácia, preberacie konanie, čiže všetky prípadné nedostatky budú v rámci konania odstránené,“ povedala Kratochvílová. Podľa slov majiteľa firmy, ktorá usádza dlažbu, je potrebné chodník ešte raz vyšpárovať. Kvalita sa podľa neho ukáže až po niekoľkých rokoch. Ďalšie chybičky krásy, ako sú zanedbané budovy či elektrické rozvodne, však mesto len tak neodstráni. Musia sa o ne postarať vlastníci, magistrát s cudzím majetkom totiž nakladať nemôže.
Čo hovorí inžinierka na posmešky verejnosti?
„Keď sa verejnosť príde pozrieť na Štúrovu ulicu, zmení názor. Vidieť, že bude zásadne iná ako predtým, bude to ulica bez parkovania, sú tu zabezpečené bezbariérové prechody, bude tu viac zelene, vyznačené cyklistické trasy. Pôjde o zónu 30, takže tu bude ukľudnená doprava a ulica nadobudne zásadne iné kontúry, ako mala predtým,“ tvrdí hlavná dopravná inžinierka Kratochvílová.