Najväčšiu zlosť majú dôchodcovia a zdravotne ťažko postihnutí, ktorým pribudli opletačky s vybavovaním kartičiek. Jednou z nich je aj Bratislavčanka Mária, ktorá je onkologická pacientka a chcela si vybaviť čipovú kartičku pre ZŤP. Predavačka pri okienku ju vulgárne poslala kade ľahšie. Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa bráni, že agresívni boli dôchodcovia.
Mária si chcela vybaviť kartičku na zľavu v nedeľu. Pred predajňou DPB na Hodžovom námestí stála vyše hodiny. Blížila sa záverečná, ale predavačka podľa jej slov oznámila, že vybaví všetkých. Nastal však problém. „Potom začala na viacerých kričať, že už nikoho nevybaví, a keď som slušne povedala, že hovorila, že nás vybaví, tak povedala, nech idem do p**e, a zavolala SBS,“ sťažuje sa invalidná dôchodkyňa, ktorá podala aj sťažnosť.
DPB situáciu vidí inak. „Počas sviatku 1. 11. sa v predajniach zhromažďovali prevažne občania nad 70 rokov a držitelia preukazov ŤZP, ktorí žiadali o vydanie bezkontaktných čipových kariet a SeniorPasu. S poľutovaním však musíme povedať, že boli arogantní a agresívni, búchali palicami po sklených vitrínach, za ktorými sedeli predavačky. Po niekoľkých upozorneniach museli byť dokonca privolaní pracovníci SBS služby. Odmietame, že by predavačka použila vulgarizmy, ktoré opisuje sťažovateľka,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
Za rovnakú trasu o 62 centov viac
Na zvýšenú cenu lístkov sa sťažuje čitateľ Erik. „Moja sestra denne dochádza z Bernolákova do Bratislavy. V piatok platila čipovou kartou od Slovak Lines 1 euro. Po zavedení integrovanej dopravy za tú istú trasu zaplatila 1,62 eura,“ napísal nám. Bratislavská integrovaná doprava sa k problému nevyjadrila. Faktom však je, že za drahší lístok sa môže cestujúca pohybovať aj po Bratislave.