Na mobile pípla čitateľovi SMS-ka od Západoslovenskej energetiky (ZSE) s tým, aby uhradil peniaze za elektrinu. "Práve som obdržal sms s nasledujúcim, prosím upozornite ďalších ľudí," napísal nám.
Keďže Patrik nie je klientom tejto spoločnosti, obával sa, či nejde o podvod. "Predpokladám, že to bol ich úmysel tváriť sa ako ZSE, ja s nimi v podstate nemám nič dočinenia," píše. A tak chcel aj ostatných Slovákov pred prípadnými nekalými praktikami varovať, aby sa nedali oklamať. Zmiatlo ho najmä to, že ZSE posiela SMS správy pod hlavičkou ZSEE.
Ako to teda s SMS-kami v skutočnosti je sme zisťovali priamo v Západoslovenskej energetike. "SMS upomienka je prvou, bezplatnou formou upomienky, ktorú náš systém automaticky zasiela zákazníkovi s faktúrou po splatnosti,"uviedla hovorkyňa ZSE Michaela Dobošová.
Prečo však takéto upomienka prišla Patrikovi? "V tomto konkrétnom prípade mala zákazníčka ZSE v systéme uvedené dva telefonické kontakty, pričom jeden z nich bol už vedený ako neaktívny. Chybou zamestnanca bola upomínacia sms zaslaná na oba telefonické kontakty. Teda aj na kontakt čitateľa, ktorý je aktuálne vlastníkom tohto telefónneho čísla a nie je našim zákazníkom. Za vzniknuté komplikácie sa mu ospravedlňujeme," dodala na záver Dobošová.