Tie by sa mali skončiť o mesiac. Či sa tak skutočne stane, je otázne. Robotníkov by ste tu totiž hľadali márne. Poslanec Alojz Hlina prišiel s konšpiráciou, že to robia naschvál.
Mostný záver opravujú na moste Lafranconi v smere na Malacky už tretí mesiac. „Mostný záver je prekrytý oceľovou platňou a pod ňou sa robia úpravy, ktoré ho zosilnia,“ povedala Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Nový Čas sa bol v pondelok hneď niekoľkokrát presvedčiť, či sa tu skutočne aj pracuje.
Robotníci však neboli ani moste, ani pod ním. Ako to, že za bieleho dňa nebolo po nich na mieste opráv ani stopy, sme sa snažili zistiť práve od NDS. Tá však do uzávierky na otázky neodpovedala.
Okrem vodičov situáciu na moste Lafranconi ostro kritizuje aj opozičný poslanec Alojz Hlina. „Čakali by ste tu veľa ľudí v montérkach, ktorí usilovne pracujú, avšak tu sa nič také nedeje. NDS sa rozhodla opravovať dva zo štyroch mostov. Človek by si povedal, že diaľničná spoločnosť musí mať na to veľký dôvod, keď zapchali dopravnú aortu Bratislavy. Ako však vidíte, pracovné tempo je tu ‚enormné‘. Tu sa nerobí,“ povedal Hlina, ktorý navštívil stavenisko na moste už niekoľkokrát.
Poslanec dokonca zašiel ešte ďalej a tvrdí, že niekto tu s ľuďmi hrá cynickú hru. Okrem mosta Lafranconi totiž súčasne prebiehali opravy aj na Prístavnom moste, tie však už boli ukončené. „Možno niekto povie, že ide o konšpirácie, ale pri Smere si trúfnem povedať, že sú schopní zapchať dva mosty zo štyroch, aby vytvorili takú atmosféru v Bratislave, že obchvat je nevyhnutný,“ dodáva Hlina na záver.
Analytik: V zahraničí by to bolo dávno hotové
„Je nešťastné, že mostné závery sa opravujú tak často. Keď to porovnáme so zahraničím, tam sa tieto závery opravujú tiež, ale málokedy a veľmi intenzívne, čiže to trvá len niekoľko dní. U nás takéto opravy trvajú nielen dni, ale týždne až mesiace,“ konštatuje dopravný analytik Jozef Drahovský.