Tá najnovšie pri platbe v hotovosti pýta od ľudí občianske preukazy. "Ráno som bola na pošte a chcela som zaplatiť poukážku za pevnú linku," napísala nám na tip@novycas.sk Jana. "Vedúca na pošte pýtala odo mňa občiansky preukaz, nakoľko si musela opísať moje rodné číslo, číslo OP a ešte som ten šek musela aj podpísať," tvrdí pohoršená čitateľka. V podobnom duchu sa nesú aj ďalšie maily od čitateľov, ktorých zaujíma jediné: prečo?
"Povinnosť identifikovať sa na pobočkách Slovenskej pošty sa týka iba nového moderného platobného produktu ePoukaz," reaguje na početné sťažnosti hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová. "Preukazovanie totožnosti pri ePoukaze si vyžaduje zákon o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu ako aj zákon o platobných službách," doplnila S. Pondelová s tým, že "v prípade, ak občan uhrádza šek za inú osobu, nevyžaduje sa jej doklad totožnosti, ale doklad platiteľa."