Mladík z Martina, ktorý v Brne na Masarykovej univerzite študuje matematickú informatiku, už má za sebou stáž v Googli a práve mu po celom lete plynie posledný týždeň v centrále najväčšej sociálnej siete na svete - Facebooku. Sú to skutočne práce snov a ako sa k nim vlastne dostal?
Jozefova cesta k informačným gigantom nebola vydláždená dobrými známosťami či kúpená peniazmi, rolu zohrala len jeho pracovitosť a talent. „Mám oboch rodičov invalidných dôchodcov, ale napriek tomu to bola práve ich podpora, ktorá ma dostala jednak na študijný program Erasmus do Barcelony a následne ma vybrali do grantového programu Talenty novej Európy, ktorý organizuje Stredoeurópska nadácia a Slovnaft,“ opisuje počiatočné kroky Jozef.
Prvú veľkú skúsenosť získal v Googli a zaujímavé je, že oni oslovili jeho. „Bolo to zrejme na základe toho, že som Slovensko reprezentoval na Medzinárodnej olympiáde v informatike,“ tipuje študent. Stačili dva 45-minútové pohovory a mohol sa radovať zo stáže v Krakove. Čo ho však vzalo viac, je jeho aktuálna stáž v centrále sociálnej siete v USA.
Facebook je lepší ako Google
„Povedal by som, že ich kultúra je otvorenejšia a uvoľnenejšia. Nikto tu nemá svoju vlastnú kanceláriu, dokonca ani Mark Zuckerberg. V novopostavenej budove je veľký open space, kde pracuje asi 1 500 ľudí a Zuckerberg má iba svoj stôl ako všetci ostatní,“ porovnáva.
Šestnásteho najbohatšieho človeka sveta s majetkom 33 miliárd dolárov teda stretáva denne. Rozprávali sa spolu? „Nikdy som s ním priamo nehovoril, ale stretol som ho niekoľkokrát. Videl som ho pri svojom stole, ako telefonoval alebo diskutoval, poprípade viedol schôdzku,“ opisuje dotyk s „géniom“ Jozef. Aká bola Jozefova náplň práce?
Robil som s najväčšími firmami
Názov projektu, na ktorom pracoval, sa volal Global pages a spoločnosť ho poskytuje len veľkým hráčom s medzinárodnou značkou, ktorí majú na Facebooku skutočne vysoký obrat. „Uvediem príklad. Coca-Cola má celosvetový biznis, avšak nechcela by mať 60 facebookových stránok - Coca-Cola: Brasil, Coca-Cola: Slovensko, a mojou úlohou je, aby používateľovi Facebook poskytol automaticky tú, na ktorú je on zacielený, kde uvidí statusy napísané v slovenčine či inú titulnú fotku,“ vysvetľuje svoj podiel na chode firmy Jozef.
Vo veľmi mladom veku si už teda vyskúšal fungovanie skutočne veľkého biznisu priamo u lídrov na trhu. Aké má teda ešte pracovné plány? „Rád by som vybudoval značku, s ktorou by som vedel zefektívniť a zlepšiť problémy ľudí a životného prostredia,“ načrtáva svoje veľké, ale v podstate skromné ciele šikovný mladík.