Centrom diania sa stane práve hlavné mesto. To však vyzerá všelijako, len nie reprezentatívne. Na opravy, samozrejme, chýbajú financie. To ale pre významných štátnikov, ktorí u nás uvidia rozbité cesty a iné chyby krásy našej metropoly, nie je žiadna výhovorka.
Slovensko sa pripravuje na dôležitú úlohu. Po Holandsku prevezme post predsedu Rady EÚ. Má šancu prezentovať ekonomiku, kultúru, spoločnosť, históriu a prírodné krásy našej krajiny. Väčšina podujatí počas slovenského predsedníctva sa bude konať práve v našej metropole.
„Bratislava bude v roku 2016 de facto hlavným mestom Európy. Bude dejiskom medzinárodných stretnutí na najvyššej úrovni a navštívi ju viac než 20 000 hostí. Je našou povinnosťou zabezpečiť, aby zanechala u každého, kto sem príde, čo najlepší dojem,“ vyjadril sa nedávno na margo úlohy hlavného mesta počas predsedníctva primátor Ivo Nesrovnal.
Otázkou však zostáva, či je pripravené stať sa centrom diania predsedníctva. Rozbité cesty, ošarpané stanice, zdevastované zastávky či vypadané kachličky z chodníkových dlažieb na námestiach. To sa na hlavné mesto Európy ani náhodou nepodobá. „Primátor Nesrovnal sa aktívne zaujíma o tému predsedníctva a s týmto cieľom sa stretáva aj s predstaviteľmi vlády SR,“ povedala Novému Času hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová na otázku činností spojených s predsedníctvom.
Koľko mesto potrebuje
Komunikácie: 15 101 050 €
Cesty: 7 289 640 €
Zastávky: 521 768 €
Chodníky: 1 019 360 €
Spolu: 23 931 818 €
Myslíte si, že Bratislava je pripravená predsedať Rade EÚ?
Dušan (67), Bratislava, dôchodca:
Bratislava nie je pripravená predsedať Rade EÚ. Problémy spôsobuje úroveň infraštruktúry a Hlavná stanica, ktorá je v dezolátnom stave. Takisto, ak mali byť niektoré časti mesta upravené do termínu, malo sa začať pracovať skôr.
Karolína (19), Modra, študentka:
Predsedanie je ešte ďaleko, no ak má hlavné mesto reprezentovať, malo by investovať do opráv. Problémové sú cesty a rozkopané časti mesta, ako je Šafárikovo námestie.
Michaela (39), Bratislava, architektka:
Bratislava má absolútne zanedbané verejné priestranstvá, preto nie je ani pripravená na akúkoľvek prezentáciu Slovenska. Povrch vozoviek pripomína skôr látanie a plátanie donekonečna.