Je to jediná forma kúpy cestovného dokladu v prípade, ak je predajňa zatvorená a automat nefunguje či široko-ďaleko žiadneho niet. Lístok kúpený prostredníctvom mobilu je síce o 10 centov drahší ako klasický hodinový, ale zároveň má aj o 10 minút dlhšiu časovú platnosť. Lenže technika môže občas aj zlyhať. Čo ak správu odošlete, no spätná SMS nechodí? Ak vás skontrolujú revízori, máte smolu.
Kontrolór bol podľa jej slov nekompromisný, a keďže hádať sa nemalo význam, Simona zaplatila pokutu na mieste. Celá táto situácia ju však rozladila. „Lístok som si riadne a včas kúpila, tak prečo by som mala doplácať na chybný systém? Toto už zachádza za hranice únosnosti, nie je to prvý prípad,“ hnevá sa Simona a zároveň upozorňuje na ďalšie neresti MHD. „Mestská doprava je v katastrofálnom stave, ceny lístkov prehnané, nehovoriac o pokutách!“ dodala.
Problém s kúpou lístka cez SMS zaznamenali už viacerí cestujúci. Čo v takomto prípade? „Podať sťažnosť. Každú dôkladne preveríme a odpovieme v zákonom stanovenej lehote,“ povedala hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová. Napriek tomu si myslí, že nedoručenie spätnej SMS sa stáva iba ojedinele. „Individuálne sťažnosti vždy rieši DPB v spolupráci s prevádzkovateľom služby,“ informuje Volfová.
Čo môžu robiť cestujúci, ak zlyhá systém
1. Cestujúci musí nastúpiť do vozidla už s prijatým platným cestovným lístkom (spätnou SMS).
2. Ak spätná SMS nie je doručená v časovom horizonte 1-2 minút, čas jej exspirácie trvá ešte 10 minút.
3. Ak uloží pokutu, cestujúci má právo obrátiť sa na DPB so žiadosťou o jej odpustenie, resp. so sťažnosťou.