Pre sobotňajšiu smršť tu prestali fungovať závory a signalizácia. Silný dážď po sebe zanechal aj popadané stromy, ktoré museli popíliť. V Rači dokonca padlo lešenie rovno na auto.
Signalizáciu opravili až v pondelok. Ako vysvetlil hovorca Slovnaftu Anton Molnár, pri nefunkčnosti signalizácie vlak musí pred priecestím postáť. „Zamestnanec, ktorý signalizuje príchod vlaku, počká, kým prejde, a po prejazde nastúpi na posledný vagón a s vlakom odchádza,“ povedal Molnár, podľa ktorého bol na mieste zamestnanec. Ako dodal, kolízia bola vylúčená, keďže zamestnanci boli označení a autá pred prejazdom zastavili. Náš čitateľ, ktorý situáciu zaznamenal, mal iný názor.
„Vlak prechádzal pomaly, ale žiaden človek, ktorý by to riadil, tam nebol,“ povedal Martin. Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského mali byť na mieste minimálne dvaja zamestnanci, každý na jednej strane. „Mohlo by sa stať, že by jeden chýbal na strane, z ktorej by prechádzali vozidlá,“ zhodnotil. Ak by na mieste nebol žiaden zo zamestnancov, mohlo dôjsť k nešťastiu. „Ak by si vodič auta nevšimol prichádzajúci vlak, rušňovodič by nestihol zabrzdiť. Brzdnú dráhu majú vlaky dlhšiu, ako je výhľad na jednu alebo druhú stranu,“ uzavrel Drahovský.