Tešili sa na ňu už od januára. S manželkou sa im podarilo zosúladiť dátumy v práci tak, aby si mohli dopredu objednať vytúžený letný oddych. "Manželka chcela skúsiť niečo iné, a tak sme prvýkrát zmenili cestovnú kanceláriu. A to sa nevyplatilo," začína Gabriel rozprávanie o zážitku, na ktorý by najradšej zabudol. Keď unavení po celonočnom cestovaní skoro ráno konečne dorazili k tureckému hotelu, hneď vedeli, že niečo nebude v poriadku. Hotel Efes Royal Palace v Izmire totiž nevyzeral tak, ako by mal.
Hotel nebol dokončený
Keď prišli slovenskí dovolenkári do hotela, nastala panika. Nebol totiž úplne dokončený a Slováci patrili medzi úplne prvých hostí. Na recepcii vládol chaos a neprofesionalita. "Mali sme objednanú veľkú rodinnú izbu so štyrmi pevnými posteľami. Z recepcie nás ale poslali do malej izby s dvomi posteľami." Keď sa prišla rodina na recepciu sťažovať, pracovník hotela priznal, že takéto izby sú v druhom krídle, ktoré ešte nie je dokončené.
Cestovka: Urobili sme, čo bolo v našich silách
Cestovná kancelária Hydrotour priznáva, že prví návštevníci hotela Efes Royal Palace mali problémy. „My sme im ponúkli alternatívy, iné hotely. Nechceli, väčšina tam chcela ostať,“ tvrdí riaditeľ predaja Tomáš Lazarov. Výhrady klientov k postupu cestovky odmieta. „Keď sa vrátili, poslali sme im ospravedlnenie a vrátili sme im 50 percent z ceny zájazdu,“ pokračuje Lazarov. Ľudí, ktorí dosiaľ nereagovali, znova skontaktujú.
Prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Stanislav Macko pokladá takúto zľavu za serióznu ponuku. Klientom neodporúča súdiť sa. „Keby išli aj k súdu, myslím si, že viac ako 50-percentnú zľavu by asi ťažko dosiahli,“ povedal Macko. Dokončenie výstavby hotela sa zdržalo v dôsledku archeologického náleziska vedľa hotela. Cestovka tvrdí, že od 4. júla sa v rezorte vystriedalo už vyše tisíc jej klientov. „Ten hotel je plne funkčný, absolútne dokončený, všetko tam funguje, máme odtiaľ recenzie spokojných klientov,“ dodáva Lazarov.