Ich počet je dokonca desaťnásobne vyšší, ako uvádzajú oficiálne zdroje mesta. Žiadna iná metropola susedných štátov nemá toľko vizuálneho smogu ako práve naša. Preto magistrát vyhlásil reklame vojnu. Padli už aj prvé žaloby, spoločnosti sa však bránia.
Reklama prerástla hlavnému mestu cez hlavu. „Nevieme presne povedať, koľko reklamných zariadení sa nachádza v meste. Nejde totiž len o legálne, ale aj o nelegálne plochy. Podľa odhadov je však v Bratislave približne viac ako 10 000 reklamných zariadení,“ tvrdí hovorkyňa primátora Ivana Skokanová.
Ide o klasické trojnožky, ktoré znehodnocujú verejný priestor. „Keby mala Bratislava z každého reklamného zariadenia príjem, bola by jedným z najbohatších miest,“ tvrdí Matúš Čupka zo Zelenej hliadky, ktorá monitoruje narastajúci počet reklamy. „Bratislava má najväčšiu koncentráciu reklamy na počet obyvateľov spomedzi metropol susedných štátov,“ pokračuje. „Žiaľ, samosprávy ani nevedia, koľko majú reklamných plôch na svojom území, dokonca nereagujú ani na infožiadosti,“ dodáva Čupka.
Reklama v číslach
1 000 - ročný nárast reklamných zariadení
1 500 pútačov podľa oficiálnej správy mesta
10 000 reklamných plôch podľa odhadov
600 000 eur - ročný príjem z reklamy
6 000 000 eur - ušlý príjem z reklamy