V ňom, okrem žiadosti o pomoc pri riešení problémov taxislužieb, predložili požiadavky a návrhy, ktoré by vyriešili drvivú väčšinu týchto problémov. Ak im vláda nevyhovie, neváhajú vstúpiť do neobmedzeného štrajku a protestných jázd.
So súčasným zákonom o cestnej doprave sú taxikári nespokojní. Podľa nich im vytiahol z vrecka množstvo peňazí a zvýšil korupciu, nezákonné prostredie a nevraživosť medzi taxikármi. Tiež mali zlyhať kontrolné orgány. Uzákonenie regulácie ceny by podľa podpredsedu Únie taxikárov Štefana Gajdiho vyriešilo 90 % problémov a zjednodušila by sa kontrola.
Taxíky by si tak nestanovovali cenu jazdy dohodou alebo dispečingom, ale by sa držali pevnej ceny, ktorú navrhujú 1,20 € na kilometer. „Zákazník by vedel, za koľko sa bude voziť. Nemusel by vyvolávať taxíky, jednoducho by mávol rukou a odviezol sa,“ vysvetľuje Gajdi. Podľa neho by tak konkurencia medzi taxislužbami vznikla na základe ponúkaných služieb.
Ďalšou z dôležitých požiadaviek je, aby taxislužby spadali priamo pod mestá či VÚC, čo by zjednodušilo kontrolu a evidenciu taxikárov. Proti nelegálnym taxikárom chcú bojovať špeciálnymi poznávacími značkami. „Buď by mali špeciálnu koncovku alebo farbu. Rozoznal by sa tak pravý taxikár a ten, čo jazdí načierno,“ vraví Gajdi.Možnosťou sú aj nálepky s kódom. Pokiaľ ústavní činitelia nevyhovejú väčšine požiadaviek Únie taxikárov, vodiči sa postarajú o rušnú jeseň. „Sme rozhodnutí použiť rôzne nátlakové akcie, ako i časovo neobmedzený štrajk,“ uzavrel Gajdi.
Čo žiadajú?
1. dať riadenie taxislužby pod mestá, obce a VÚC
2. zrovnoprávnenie podmienok v taxislužbe
3. uzákoniť reguláciu ceny pevnou cenou
4. zrušiť ceny na dohodu
5. zákaz práce na dohodu
6. uzákoniť paušálnu daň pre taxikárov
7. zastaviť zvyšovanie nákladov v taxislužbe
8. zastaviť určovanie cien dispečingami
9. vytvoriť kontrolné mechanizmy proti nelegálnej práci
10. zavedenie špeciálnych taxikárskych poznávacích značiek
Názor analytika Jozefa Drahovského:
"Sú to požiadavky, ktoré sú cieľom pre určitú záujmovú skupinu bez toho, aby boli výhodné pre všetkých taxikárov, výhodné pre zákazníkov a výhodné pre štát."