Miestnej samospráve totiž pravidelne posiela e-mailom svoje nápady, ale aj kritiku. Neváha sa však obrátiť ani na ministerstvá či dokonca prezidenta. Najviac ho teší, keď sa jeho podnetmi kompetentní zaoberajú a snažia sa ich vyriešiť.
Holanďan zaslal svoj prvý podnet pred piatimi rokmi a odvtedy tak urobil ďalších približne dvestokrát. Najviac svojich nápadov adresuje lučenskej primátorke, nešetrí ani kritikou. „Angažujem sa, pretože chcem poukázať na veci, ktoré nie sú v poriadku. Ja proste nedokážem nereagovať na nejaký problém. Bude to tým, že som Holanďan. U nás sa každý stará aj o svoje okolie, nielen o seba, ako tu na Slovensku,“ vysvetlil Rudolf s tým, že na všetky jeho podnety odpovedá polícia a iné štátne orgány, mestský úrad v Lučenci už pomenej.
„Podnety občanov riešime s veľkou vážnosťou už od roku 2011. Práve v rámci otvorenej samosprávy vyzývame občanov, aby sa zaujímali o mesto a nebolo im ľahostajné, kde a v akom prostredí žijú. Sme obyvateľom nášho mesta vďační za každý podnet,“ uviedol Ján Šnúrik, hovorca mesta Lučenec.
Sám Rudolf má mnoho nápadov, ako skrášliť centrum Novohradu. Podľa neho sa dá väčšina z nich urobiť rýchlo a lacno. „Keď chceme postaviť mesto na nohy, treba ho urobiť atraktívnejším a dať podnikateľom možnosť, aby k tomu pomohli,“ uviedol Holanďan. Dodal, že je najspokojnejší vtedy, keď vidí čo i len malú nápravu či zlepšenie toho, čo kritizoval.