Využíva pôvodné súčiastky a ich skladaním strávi každý deň hodiny. Dáva si záležať na tom, aby vyzerali presne ako v čase, keď ich vyrobili. Výsledok svojej práce veľakrát daroval, bicykle opravuje aj na žiadosť kamarátov. Najviac je hrdý na kus, na ktorom teraz pracuje - Favorit F1 Super Special z roku 1975.
Ivajla k vzácnemu koníčku inšpirovala láska k bicyklovaniu. „Kedysi som jazdil zjazdy, no zo zdravotných dôvodov som musel prestať. Neskôr som si všimol, že už ich na cestách toľko niet,“ opisuje svoje netradičné hoby mladý fitnestréner. Dnes ich zbiera, opravuje, oživuje a renovuje do pôvodnej podoby, ako vyzerali v minulosti. Súčiastky nachádza na šrotoviskách, v zberných surovinách, ba dokonca ich aj kupuje na internetových aukciách. „Skladám ich tri až štyri hodiny denne. Z nových súčiastok dokáže poskladať bicykel každý. Mňa to baví preto, lebo to dokážem urobiť zo starých - rozobrať, vyčistiť, vyleštiť a opäť použiť,“ priblížil a dodal, že bicykel môže „vyrobiť“ za jeden deň, ale aj jeden rok.
Všetko závisí od dostupnosti súčiastok. Niektoré bicykle opravil a predal, alebo ich daroval. Najväčšiu radosť mu robí červený Favorit F1 Super Special z roku 1975. Na to, aby ho dokončil, mu chýbajú iba tri súčiastky. Najväčším fanúšikom je jeho priateľka Petra. „Je športovo založená, berie to s humorom. Zložil som jej bicykel, ktorý je pekný pestroružový. Využíva ho veľmi často,“ dodal na záver Ivajlo.
Postup rekonštrukcie Favorita F1 Super Special:
Nájdený rám dal opieskovať, aby zistil, či nie je poškodený, bol v poriadku.
Podľa čísla rámu zistil rok výroby a jeho poradové číslo.
Vyberal rovnakú farbu, akú mala predná vidlica na jednej časti.
Hľadal vhodnú prednú a zadnú prehadzovačku a kľuky.
Nasledovali brzdy - z internetových aukcií, pedále kúpil z cudziny.
Chýba ešte sedlo potiahnuté jeleňou kožou a zadný náboj.