Domáci dúfajú, že sa čoskoro zmenia na nové mosty. Starostovia si teraz lámu hlavu nad tým, ako spojenia postaviť.
V areáli prešovskej firmy už čaká 230 ton kovovej konštrukcie. Časti ešte absolvujú diagnostiku a antikorózne ošetrenia. „Diely konštrukcie s dĺžkou do 12 metrov sme previezli zatiaľ desiatimi kamiónmi. Nadrozmerné, vyše 13-metrové diely s hmotnosťou 120 - 140 ton budú prevezené železničnými vagónmi,“ prezradil starosta Kladzian Daniel Lorinc.
„Nakoniec budú prevezené lávky pre peších, zábradlia a podobne. Odhadujeme 3 až 4 kamióny.“ Doprava zatiaľ stála 13 500 €, vyžiada si ešte asi 7 000 €. Spoločne ju zatiahnu štyri obce a tri poľnohospodárske družstvá. Nevedia s istotou, kedy sa im podarí všetky potrebné časti previezť. Potom chcú založiť Združenie pre výstavbu mostov, ktoré má zabezpečiť samotnú výstavbu. „Budeme musieť hľadať externé zdroje jej financovania,“ dodal Lorinc.
Obyvatelia štyroch viesok sa už nevedia premostení dočkať. „Ten náš most na Hencovce je drevený, skoro zhnitý. Len ho stále zbíjajú. Chodí tu pritom veľa áut, je to skratka do Humenného,“ hovorí Vladimír Rusnačko (64) z Kladzian. Medzi Dlhým Klčovom a Nižným Hrušovom museli miestni už polorozpadnutý most rozobrať. Vďaka novým spojeniam ušetria vodiči niekoľkokilometrové obchádzky.
Kladzany - Hencovce
- obce spája vetchý drevený most
- pre nevyrovnané majetkové vzťahy sa o neho nik poriadne nestará
- záplavy podmyli roku 2010 jeden pilier
- potrebná dĺžka: 32 metrov
Dlhé Klčovo - Nižný Hrušov
- obce kedysi spájal most
- pre dezolátny stav ho museli zbúrať
- miestni musia do dedín jazdiť 15 km obchádzkami
- potrebná dĺžka: 106 metrov