Počíta napríklad s trolejbusovou traťou medzi Mlynskou dolinou a Karlovou Vsou. V pláne sú aj integrované zastávky. Električkové trate by v hlavnom meste mali pribúdať.
Bratislavčania a návštevníci hlavného mesta necestujú Mestskou hromadnou dopravou veľmi pohodlne. Dopravný podnik počítal v lete minulého roka s tým, že na jeden m² sa zmestia až piati ľudia, dopravné spoje často meškajú a pre zlé koľajové trate musia električky na viacerých úsekoch jazdiť obmedzenou rýchlosťou.
Návrhmi, ako tento stav zmeniť, sa zaoberá práve Koncepcia rozvoja MHD do roku 2025. Podľa nej by sa cestujúci mohli odviezť električkou až do Devínskej Novej Vsi, na letisko, do Vajnor či Petržalky. Najreálnejšie to vyzerá práve s výstavbou trate do Petržalky, ktorá by mala byť realitou už budúci rok. V prípade električiek do Devínskej a Vajnor plánujú spracovať štúdiu uskutočniteľnosti, teda zistiť, nakoľko je tento projekt reálny.
Pozitívnym prínosom je plánovaná výstavba integrovaných zastávok. „Základným cieľom je, že na jednej nástupnej hrane zastávky budú zastavovať električky, ako aj autobusy MHD. Umožní to aj ľahšie prestupovanie, cestujúci nebudú musieť chodiť z jednej zastávky na druhú niekoľko desiatok až sto metrov a neraz tak prechádzať ulicami či križovatkou,“ povedala Daniela Rodinová, hovorkyňa bratislavského magistrátu.