Prevážali ju z depa do Čermeľského údolia. Preprava 130-ročnej lokomotívy a jej zloženie na koľajnice trvalo viac ako tri hodiny. „Doslova ide o milimetre, hlavne pri jej zdvíhaní a zaistení na kamióne. Samotný presun už taký náročný nie je, no musíme dôkladne vyberať ulice, kadiaľ pôjdeme. Náročné je napokon aj zloženie lokomotívy na koľajnice,“ konštatoval Ľubomír Lehotský, riaditeľ Detskej železnice.
Staručký rušeň nakladali v rušňovom depe, kde strávil zimu, počas ktorej ho rekonštruovali. Potom ho previezli cez celé Košice až do Čermeľského údolia, kde ho dva žeriavy postavili na trať Detskej železnice. Lokomotíva aj s vagónmi začne jazdiť už 1. mája.
Má 130 rokov- Vyrobili ju v roku 1884 v nemeckom Erfurte.
- Existovali iba 4 zhodné lokomotívy.
- Ťahali vlaky s rudou na úzkorozchodnej trati z Gelnice do Smolníckej Huty.
- V roku 1938 ju požičali do Banskej Štiavnice, vozila aj brigádnikov na stavbu Trate mládeže.
- Po roku 1965 slúžila ako vykurovací kotol v depe v Spišskej Novej Vsi.
- Od roku 1991 je opravená a vozí cestujúcich na Detskej železnici.