Kto by totiž čakal, že na Slovensku narodené aj vykŕmené zviera zomiera na rodnej hrude, je na omyle. Minimálne v prípade známeho obchodného reťazca, ktorého výrobok si kúpil aj čitateľ zo Žiliny.
Narodené: Slovensko. Vykŕmné: Slovensko. Zabité v: Rakúsko. Delené v: Česká republika. To je cestovateľský denník mladého býčka, ktorého púť po súsedných krajinách končí tam, kde začala - na Slovensku. Opýtali sme sa Kauflandu, čoby výrobcu, koľko celý proces trvá a či výrobok takto neutrpí na kvalite.
"Postup, ktorý opisujete a ktorý vám čitateľ zdokladoval, je úplne bežným, štandardným postupom v spracovateľskom priemysle na voľnom európskom trhu. Sú v ňom zohľadnené aj logistické kritériá," reagovala Michaela Janíčková z odd. PR a reklama, Kaufland SR. Konkrétne čísla však neuviedla.
"Cieľom je, aby sa mäso dostalo na stôl zákazníkom čo najrýchlejšie a čerstvé. Obmedzenie na jednu krajinu musí byť nástrojom garancie najefektívnejšieho riešenia. Dokonca sa nazdávame, že by to mohlo viesť k zvýšeniu cien hovädzieho mäsa," dodala M. Janíčková.
Máte zaujímavý postreh z našich obchodov? Odfotili ste si ho? Tak neváhajte a svoje podnety posielajte na tip@novycas.sk