Podľa primátora Milana Ftáčnika je metropola priam zahltená, preto sa snaží počet nosičov znížiť. Za 1,5 roka odstránili približne 230 kusov.
Reklamy ani zďaleka neskrášľujú mesto, navyše môžu odpútavať pozornosť vodičov a zhoršujú výhľad na cestách. V Bratislave je viac ako 2 000 veľkých nosičov, ako sú bilbordy či bigboardy, z toho 500 kusov je nelegálnych. „Stretli sme sa s bilbordovými spoločnosťami a dohodli sa, kde by reklama mala byť a kde nie. Stavebný zákon nám viac neumožňuje,“ vysvetil Ftáčnik. Ak je totiž reklama na súkromnom pozemku a má povolenie, len ťažko s ňou magistrát pohne.
„Do stredových pásiem pri štvorprúdových cestách reklamy nepatria. Namiesto nich by sme chceli vysadiť stromy a kríky,“ povedal primátor. Estetický pohľad však nie je jediným problémom. „Je tu aj otázka viditeľnosti, na kritických križovatkách nemajú bilbordy čo robiť,“ dodal Milan Ftáčnik. V stredu na Bajkalskej odstránili 12 bilbordov, ďalšie by mohli ísť preč na Trnavskej a Vajnorskej ulici.
Magistrát chce na najbližšom zastupiteľstve rokovať o novom systéme. Mestské pozemky pod reklamnými zariadeniami by prenajímali spoločnostiam na základe verejnej súťaže na dva roky, mohli by si tak vybrať najvyššiu ponúkanú sumu. Do mestskej pokladnice by sa takto mohlo podľa primátora dostať niekoľko stotisíc eur.
Nehoda pre pútače?
V sobotu sa pri lamačskom obchodnom dome zrazil autobus MHD s hasičským vozidlom. Pri nehode sa zrazilo 17 ľudí, podľa dopravného podniku sa jej nedalo zabrániť, aj keď obaja vodiči brzdili. Vodič autobusu uvidel hasičov, až keď bol v križovatke, pracuje sa s možnosťou, že dôvodom boli práve reklamné nosiče umiestnené pri ceste.
Zakrývajú pamiatky
Starostka Starého Mesta Táňa Rosová žiada hlavné mesto, aby veľkorozmerné reklamy zmizli aj spred pamiatok v centre. „Prekážajú mi ako obyvateľovi tohto mesta i ako starostke. Denne sa stretávam so sťažnosťami,“ vraví Rosová. Zmiznúť by podľa nej mali spred Reduty, Prezidentského paláca, Starej tržnice či Námestia SNP.