Jeho vytvorenie pritom podľa odborníka náročné rozhodne nie je. Za čo teda vysolila toľko peňazí?
Minulý týždeň sa štátna príspevková organizácia SACR, ktorá spadá pod Počiatkovo ministerstvo dopravy, pochválila na svojej webovej stránke vynoveným portálom cestovného ruchu. Zmenou prešiel vzhľad, obsah, ako aj technické riešenie stránky. Všetko to mala pod palcom firma Null. Sumu 23 100 € zaplatila agentúra pre cestovný ruch v spolupráci s EÚ. Pri zbežnom pohľade je však zjavné, že na redizajn webu použili šablónu. Tá je na internete k dispozícii za smiešny poplatok vo výške maximálne 35 - 75 € mesačne.
Na šablóne len mierne zmenili farby pozadia či typ písma. Tvorba takejto stránky môže podľa odborníka po dodaní obsahu trvať najviac týždeň a nie je komplikovaná. Je s ňou totiž, vďaka použitiu šablóny, len minimum práce. Nezávislý grafik povedal, že zhotovenie stránky mohlo vyjsť na 2 000 €. Na nový web sa pozerá veľmi kriticky. „Takto vyzerá každý druhý web, keďže je to len šablóna, a nie novovytvorená stránka,“ vysvetlil.
Stránka podľa neho nie je hodná reprezentácie Slovenska. „Za tie peniaze by mala návštevníka zaujať,“ dodal. SACR navyše mesačne zaplatí ďalších tisíc eur. „Je to paušálna mesačná suma za štandardný hostingový servis, v ktorom je zahrnuté technické zabezpečenie stránky,“ uviedol hovorca SACR Martin Šebesta. Obsah budú napĺňať interní zamestnanci SACR.