S niekoľkotonovým kamiónom skončil v snehovej fujavici. Vozidlo nemalo snehové reťaze, dokonca ani zimné pneumatiky. Nehoda na začiatku svahu mladému mužovi pravdepodobne zachránila život, keďže vyššie serpentíny sú počas celého roka nebezpečné. Kamión zablokoval hlavný ťah z Nórska do Švédska na niekoľko hodín. Čakajúcich Nórov naštvalo hlavne jeho vysvetlenie, že reťaze si nekúpil, lebo na ne nemal.
Milan nebol na služobnej ceste v zahraničí s kamiónom po prvý raz, ale napriek tomu ho poriadne prekvapilo počasie. Keď prechádzal popri nórskom mestečku Junkerdalsura, dostal na začiatku strmého stúpania šmyk. Nákladiak sa skrížil, zablokoval cestu a nešťastný Slovák sa nevedel pohnúť ďalej. Nečudo, keď nemal zimné gumy a ani snehové reťaze. „Poriadne ma to vystrašilo. Nemal som žiadnu šancu. Stratil som kontrolu nad celou súpravou, kamión sa vôbec nedal ovládať,“ opísal Milan priebeh udalosti nórskym médiám.
V sobotu zostal kvôli nemu hlavný priechod pohoria Tjernfjellet na niekoľko hodín úplne zablokovaný. Nóri boli na zúfalého Milana poriadne nahnevaní, keďže zablokoval hlavný ťah spájajúci krajinu so Švédskom. Niektorí z vodičov sa dokonca na adresu nášho kamionistu vyjadrovali zostra. „Nemôže byť normálny, nerozumiem tomu,“ rozčuľoval sa jeden z Nórov nad rozhodnutím zdolať nebezpečné serpentíny bez reťazí a na letných pneumatikách. Komunikácia so šoférom bola sťažená, pretože Milan nevedel po anglicky, navyše tvrdil, že si reťaze nekúpil, lebo na ne nemal.
Mohol sa zabiť
Nakoniec mohol byť Slovák vďačný, že sa jeho cesta neskončila tragicky. „Vyššie v pohorí sú popri ceste strmé priepasti a iba malé bariéry. Bola to veľmi nebezpečná situácia, ktorá sa mohla skončiť oveľa horšie,“ povedal miestnym novinám šéf miestnej polície Lars Halvorsen. Podľa neho Nóri ponúkli Milanovi aj reťaze, no odmietol ich. Spoločne s asistenčnými službami by táto pomoc vyšla až na 5-tisíc eur. Preto sa rozhodol čakať v korbe kamióna na pomoc od zamestnávateľa.
„Prepravu sme nepodcenili. Reťaze a zimné gumy sú v Nórsku povinné až od 1. novembra. Niektoré úseky sú menej udržiavané a horšie zjazdné. Toto bola pomerne bežná situácia,“ uviedla nákladná spoločnosť, v ktorej Milan pracuje. Slovenská firma musela zaplatiť vysoké poplatky a zohnať reťaze, aby kamionista mohol v ceste pokračovať ďalej.