Mala by zvýhodniť bratislavských vodičov, zrušiť vyhradené miesta či obmedziť dĺžku parkovania na frekventovaných miestach. Mestskí poslanci sa už aspoň predbežne dohodli na rozdelení peňazí: 25 % budúcich príjmov z parkovania by malo ísť mestu a 75 % mestským častiam. Hlavné mesto by malo zo svojho podielu financovať napríklad náklady na mestskú políciu a správu centrálnej evidenčnej databázy. Za získané peniaze taktiež sľubuje skvalitniť mestskú hromadnú dopravu, financovať odťahovú službu a dobudovať aj záchytné parkoviská.
Mestské časti zase napríklad zatiahnu tlač rezidentských kariet. Spoločne s mestom si taktiež rozdeľujú jednotlivé právomoci. Bratislava určí, kde budú môcť vodiči parkovať a stanoví aj maximálnu cenu. Koľko však vodiči za odstavenie svojich tátošov zaplatia, rozhodne mestská časť. Ďalší termín spustenia novej parkovacej politiky je jar budúceho roka. „Treba totiž ešte vyznačiť príslušné parkovacie miesta, urobiť dopravné značenia, vodorovné sa v zime napríklad nedajú,“ povedal Milan Ftáčnik, primátor Bratislavy.
Fungovať by to malo tak, že obyvateľ hlavného mesta bude mať možnosť zaparkovať vo svojej mestskej časti za symbolický ročný poplatok. V iných mestských častiach zase dostane za parkovanie polovičnú zľavu. „Aj v Starom Meste s tým, že to nebude platiť na tých miestach, ktoré budú označené ako najatraktívnejšie a bude v nich parkovanie obmedzené dvojhodinovou lehotou. Tam chceme dosiahnuť obrátkovosť,“ uzavrel Ftáčnik.
Čo hovoria na prerozdelenie financií?
Ružinov
- tvrdí, že ide o kompromisné riešenie
Staré Mesto
- súhlasí s rozdelením financií v pomere 75:25 s tým, že získané peniaze sa majú použiť na parkovaciu politiku
Nové Mesto
- ide o kompromis, sú radi, že sa vec vôbec pohla dopredu
Petržalka
- pôvodné stanovisko mestskej časti bolo, že každá z nich má svoje vlastné špecifiká, preto by percentuálne prerozdelenie malo byť určené pre každú mestskú časť individuálne