Cestujúci si na novinku začnú zvykať od septembra. Vedenie podniku si od tohto opatrenia sľubuje úsporu na pohonných látkach. I keď ešte nie je celkom jasná jej výška.„Autobusy majú najväčšiu spotrebu nafty práve pri pohýnaní zo zastávky, ale rovnaké je to aj pri trolejbusoch. Tie vtedy odoberajú najviac elektriny. Platí, že čím je v dopravnom prostriedku viac ľudí, tým je spotreba pri štarte väčšia,“ vysvetľuje riaditeľ DPMP Peter Janus. Podnik sa inšpiroval zahraničnými skúsenosťami. „Napríklad v takých nemeckých Drážďanoch sú všetky zastávky len na znamenie. Ľudia si zvykli a nikto sa nesťažuje,“ poznamenal riaditeľ. V Prešove nie sú takí radikálni ako v Nemecku. „Tam, kde je najväčšia koncentrácia ľudí, teda na veľkých sídliskách a v centre mesta, budú platiť doterajšie pravidlá, teda vozidlo zastane vždy. Zvyšok bude na znamenie,“ vysvetlil P. Janus.Cestujúcich chcú o tejto zmene, ktorá začne platiť od 1. septembra, včas informovať. „V najbližších dňoch s týmto opatrením oboznámime verejnosť. Verím, že ľudia nás pochopia. Pripúšťam, že sa môžu vyskytnúť aj nedorozumenia. Najmä vtedy, keď bude niekto na zastávku dobiehať na poslednú chvíľu. Vodičov však detailne poučíme, preto verím, že konfliktov nebude veľa,“ uzavrel riaditeľ.
Novinka v Prešove: Väčšina autobusov nezastaví, cestujúci budú musieť stopovať!
Na zastávkach sa bude stopovať. Približne 80 - 85 % z 385 zastávok, na ktorých zastavujú spoje Dopravného podniku mesta Prešov (DPMP), budú na znamenie.