Nevyplatenie mzdy bolo dôvodom, prečo neuhradil faktúru za plyn. Nemal peniaze. Plynári prišli a odpojili ho, aj keď, ako Peter tvrdí, v tom čase už mal vo vrecku doklad o tom, že dlžnú sumu uhradil a roky platil faktúry za plyn načas.
„Plyn odoberáme 47 rokov. Vždy keď prišla faktúra, mama ju išla zaplatiť. Prvýkrát sme sa oneskorili s platbami v roku 2010, pretože mi zamestnávateľ nedal výplatu. Neskôr som dlžobu vyrovnal,“ vysvetľuje Trenčan Peter. „Teraz mám zase dlh, ide asi o 27 eur, z toho istého dôvodu ako predtým,“ hovorí Peter, ktorý bol požiadať plynárov, aby boli zhovievaví, že im to zaplatí, len s oneskorením. „Zaplatil som, ale v ten istý deň prišiel plynár a bez slova ma od plynu odpojil. Za opätovné pripojenie žiadali peniaze navyše, čo som zaplatiť už odmietol,“ tvrdí Peter Blaho. Vraví, že problémom s plynármi nie je len jedna oneskorená platba, ale aj zmluva, ktorá je podľa plynárov neplatná. „Na to prišli až teraz, po 47 rokoch? To, že som predtým platil poctivo, ich nezaujíma? Vtedy bola zmluva platná?“ pýta sa Peter.Podľa plynárov je však situácia iná a k Petrovi Blahovi boli zhovievaví. „Vo vzťahu k zákazníkovi sme v januári 2010 evidovali neuhradenú pohľadávku vo výške 475,21 eura,“ povedal hovorca SPP Peter Bednár. Podľa neho si bol vtedy P. Blaho vedomý svojho záväzku, ale aj tak dlžobu neuhradil. Preto mu plynári prerušili prívod plynu do domu. Po zaplatení dlhu mu odber obnovili. „Zákazník však odmietol uhradiť náklady spojené so znovupripojením. Navyše, neuhradením preddavkov vznikla ďalšia pohľadávka, ktorú zákazník nezaplatil. Naša spoločnosť následne požiadala distribučnú spoločnosť o opätovné prerušenie dodávky plynu a jednostranne odstúpila od zmluvy,“ dodal hovorca.