Čitateľ Nového Času poslal do redakcie bloček z luxusnej reštaurácie 5-hviezdičkového hotela, ktorému však chýbajú stanovené náležitosti. Rada pre všetkých je jednoduchá: Počkajte, kým vám vydajú správny doklad! Ministerstvo financií chce takto motivovať ľudí, aby si pri nákupoch pýtali doklady o zaplatení. Od septembra budete môcť na základe bločkových údajov podávať žreby, pričom víťazi získajú peňažné výhry.
Rozhorčený čitateľ poslal bloček, s ktorým nebol spokojný, aj na finančnú správu. „Ide o bloček z pokladnice, ktorý sme dostali od reštaurácie hotela Sheraton za našu konzumáciu. Je nepochopiteľné, že reštaurácia v špičkovom hoteli si dovolí robiť takéto veci,“ dodáva čitateľ.
Na názor sme sa opýtali odborníkov z Finančného úradu. „Uvedený pokladničný doklad nespĺňa zákonom stanovené náležitosti. Bloček z pokladnice má obsahovať číslo bločka, daňový kód pokladnice a tiež znak ministerstva financií,“ informovala hovorkyňa úradu Patrícia Macíková. Sheraton vysvetlil celú situáciu inak. „Je to len informatívny predúčet, ktorý sa dáva hosťovi pred uzavretím účtu kvôli prehľadu o spotrebe. Po zaplatení sa účet uzatvára a hosť dostane fiškálny doklad,“ povedala Jana Romanová zo Sheratonu.
„Čašníčka priniesla lístok v puzdre a bez vysvetlenia ho položila na stôl. My sme iba vložili peniaze a odišli sme,“ opisuje situáciu náš čitateľ. Patrícia Macíková ďalej vysvetľuje, že takýto postup je možný. Po zaplatení však musí byť zákazníkovi predložený správny doklad. Na ten by ste si mali počkať, pretože v opačnom prípade je na obchodníkovi, či ho naozaj vystaví.