Už 10 rokov totiž platí za spotrebovanú vodu vo svojom stánku s občerstvením preddavky v priemere okolo 100 eur ročne. Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS) teraz od nej žiada neuveriteľnú sumu 2 148 eur. Podľa nej ide o takmer jeden milión litrov vody, ktorá vytiekla, keď pracovník súkromnej spoločnosti počas stavebných prác presekol prívod.
Pani Silvia prevádzkuje od roku 2003 malý stánok s občerstvením na Zochovej ulici v Bratislave. Vodu používa na umývanie riadu a hygienu, mesačne jej minie od 400 do 600 litrov. Pred štyrmi rokmi prebiehali v blízkosti jej stánku stavebné práce. Počas Vianoc v roku 2008 bol jej stánok pochopiteľne zatvorený. Keď pani Silvia náhodou prechádzala okolo, pracovník SBS ju upozornil na vytečenú vodu. Vraj tiekla už niekoľko dní.
„Pracovník niektorej firmy porušil prívod vody, ktorý viedol do mojej prevádzky, keď podľa stavebného moratória sa vykonávali tieto práce neoprávnene,“ hovorí. Pani Silvia začala ihneď konať. „V budove hotela sa nikto nenachádza a v BVS mi nedokázala pomôcť. Haváriu nakoniec odstránila firma, ktorá pri hoteli realizovala výkopové práce,“ vysvetľuje Silvia. Živnostníčka si ďalšie štyri roky spokojne podnikala v presvedčení, že havária sa jej vodomeru, ktorý sa nachádzal v kanalizačnej šachte v hĺbke niekoľko metrov, vôbec nedotkla. Šok zažila, až keď jej prišla faktúra za vodu na vyše 2-tisíc eur, čo je jej niekoľkomesačná tržba.
Nájsť osobu zodpovednú za haváriu po 4 rokoch nie je vôbec jednoduché. Na mieste totiž pracovalo viacero firiem a kto konkrétne potrubie poškodil, už asi nikto nezistí. Pani Silvia len vypisuje žiadosti a prosby, predkladá dôkazy, BVS však trvá na tom, že faktúru treba zaplatiť. „Vzhľadom na to, že nedodala žiadne doklady preukazujúce existenciu poruchy, len čestné vyhlásenie o úniku vody svedkov poruchy a trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, BVS, a. s., nemala za preukázateľné, že porucha vznikla. Z tohto dôvodu bolo zákazníčke oznámené, že jej žiadosti sa nevyhovuje,“ reagoval Zenon Mikle, hovorca BVS.