Podľa nej bol problém v tom, že lístok označila sestra, ktorá jej ho potom podala. Hoci obe dievčiny mali platný lístok, revízor, ktorý celú situáciu videl, jej uložil pokutu, pretože lístok jej postúpila iná osoba. Barbora podala sťažnosť, ktorú dopravný podnik uznal, keď sa na prípad začal pýtať Nový Čas. Dievčine pokutu odpustili a ospravedlnili sa jej.
Pri cestovaní spojmi MHD sa stávajú prípady, že cestujúci si označí napríklad hodinový cestovný lístok, po polhodine vystúpi a lístok daruje ďalšiemu cestujúcemu, ktorý ho potom využije. Barbora však tvrdí, že to nebol jej prípad a zaplatila pokutu v situácii, ktorá sa v spojoch MHD stáva úplne bežne. Zo zastávky na Patrónke začiatkom marca cestovala smerom na Lamač. Nastúpila do autobusu č. 30, v ktorom už bola jej sestra s platne označeným hodinovým cestovným lístkom. „Začala som hľadať peňaženku, v ktorej nosím cestovné lístky. Sestra mi chcela pomôcť, a tak vytiahla vlastný, označila ho a potom podala,“ opisuje celú situáciu.
Videl ju však revízor, ktorý jej uložil pokutu vo výške 40 eur, pretože lístok bol podľa neho postúpený, čo nie je dovolené. Barbore nepomohli argumenty, že podobné situácie sa v spojoch stávajú pravidelne. „Napríklad, keď sa cestujúci nevie dostať k označovaču, podá lístok inej osobe. Alebo staršej babke označí lístok vnučka,“ vysvetľuje Barbora. Pokutu riadne zaplatila, ale potom podala sťažnosť.Dopravný podnik prípad vyšetril a dospel k záveru, že revízor nepostupoval správne. „Revízor pochybil, pretože nechcel uznať označený lístok z dôvodu, že sťažovateľke ho podala iná cestujúca,“ informovala Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku. Cestujúcej sa ospravedlnili.
Postup pri podávaní sťažnosti
Sťažnosť na udelenie pokuty či na revízora je možné podať viacerými spôsobmi - cez internet, kde stačí vyplniť formulár, alebo písomne na odbor vnútornej kontroly. List musí obsahovať všetky zákonné náležitosti. Na sťažnosti je možné využiť aj nonstop linku DPB. Na vybavenie sťažnosti má dopravný podnik 60 dní.