Uhádnuť praskot šumienky či pukot rebarbory nie je vôbec jednoduché. Deti museli do svojej snahy zapojiť fantáziu a predstavivosť, čo je ďalší cieľ projektu Minúta pre počúvanie.Na Slovensku takýto projekt skúšajú prvýkrát. „Pracujeme na ňom s kolegami z Londýna zo Sound and music centra. Oni majú skúsenosti s projektom Minúta pre počúvanie,“ vysvetlila Oľga Smetanová, riaditeľka Hudobného centra v Žiline. Londýnčanka Judith Robinson strávila na žilinskej súkromnej základnej škole dva dni. „Robíme krátke cvičenia na začiatku hodiny. Deti si vypočujú hudobné ukážky a rôzne zvuky a potom ich necháme hádať, aký je to zvuk.Počúvajú jednu minútu a majú pri tom zatvorené oči,“ opísala Robinson.Hlavné je, aby sa decká pri počúvaní sústredili a potom s ostatnými hovorili, čo počuli a zároveň vyjadrili svoje pocity, prípadne aký obraz sa im vytvoril v hlave. „Pointou nie je uhádnuť, ale počúvať pozorne a premýšľať, čo to mohlo byť,“ doplnila Angličanka. Niektoré zvukové ukážky boli veľmi ťažké, na druhej strane rev leva či zvuk búrky uhádli takmer okamžite. Veľkým prekvapením bolo, keď deti spoznali Čajkovského Luskáčika.
Angličanka experimentuje so slovenskými deťmi: Triedou sa ozývajú rôzne zvuky!
3
Galéria >
Otvoriť galériu
Deti najprv počúvali zvuky a potom hádali, aký zvuk to bol.
Zdroj: Zuzana Kaplánová
Angličanka učí našich žiačikov počúvať. Púšťa im minútový záznam hudby alebo zvukov, ktoré sú okolo nás, a oni hádajú, čo počuli.