Slúžil už len ako učebná pomôcka pre budúcich rušňovodičov. Nadšencom z Klubu historických koľajových vozidiel sa ho podarilo získať a po roku opráv ho v stredu previezli z opravovní do rušňového depa.
Vozeň vyrobili v roku 1956 a vozil cestujúcich medzi Fiľakovom, Lučencom a Zvolenom. „Jazdil až do roku 1977,potom slúžil ako trolejársky vozeň. Úplne skončil v roku 1984, napokon ho previezli do dvora Železničného učilišťa v Košiciach, kde slúžil ako učebná pomôcka,“ uviedol Ľubomír Lehotský z Klubu historických koľajových vozidiel pri Rušňovom depe Haniska pri Košiciach. V 90. rokoch sa však motoráčik prestal využívať a chátral. „Získať sa nám ho podarilo v roku 2012 a okamžite sme začali s renováciou. Bol v dezolátnom stave,“ dodal Lehotský.
Oprava stála vyše 30-tisíc € a nadšenci odpracovali stovky brigádnických hodín zadarmo. „Slávnostne ho predvedieme o dva týždne, keď ho aj pokrstíme menom Ľubka, slúžiť bude aj ako galéria. Čaká nás ešte oprava motora a vybavenie interiéru drevenými lavicami. Veríme však, že ešte tento rok povezie cestujúcich,“ dúfa Ľ. Lehotský. Na Slovensku sú už len štyri funkčné motoráky takéhoto druhu.
Parametre motoráčika:
Motor: 12-valcový, Tatra 111
Rýchlosť: 60 km/h
Spotreba nafty: 1 liter/km
Miest na sedenie: 48
Miest na státie: 22
Hmotnosť: 16 ton