Po potrebných skúškach bude legendárna električka opäť voziť cestujúcich na trati z Popradu do Starého Smokovca.
V rokoch 1912 až 1913 vyrobili v Budapešti pre Tatry elektrický vozeň TEVD 22, vybavený motormi a elektrickými zariadeniami - dnešnú Kométu. Keď v 70. rokoch doslúžila, odstavili ju v popradskom depe, kde chátrala. Až skupina nadšencov z Veterán klubu železníc v Poprade ju pred 20 rokmi dala dokopy a príležitostne jazdila. V polovici augusta 2010 ju zasiahol blesk a znefunkčnil. Spojazdnili ju takmer po 3 rokoch.Problémy Kométy sa začali v roku 2010, keď motory poškodil úder blesku do trakčného vedenia. Na záchranu električky bola vyhlásená celonárodná zbierka. Minulý rok ju previezli do Železničných opravovní Vrútky, kde podstúpila generálnu opravu. „Stálo to viac ako 40-tisíc €,“ povedal Ján Sabaka (38), jeden z členov Veterán klubu železníc. Časť peňazí získali nadšenci zo zbierky, na záchranu električky prispel aj Prešovský samosprávny kraj.
Historickú mašinku priviezli z ozdravovacej kúry do Tatier minulé Vianoce. „Museli sme na nej ešte veľa vecí dorobiť, ale bola zrekonštruovaná a motory mala funkčné,“ raduje sa rušňovodič Jaroslav Vančo (55). Kométa po takmer troch rokoch vyšla na trať. „Je to pre nás sviatok. Musí ešte prejsť skúškami, aby mohla voziť aj cestujúcich, ale to sú už milé formality,“ uzavrel Vančo.