Slovenská dvojička českej Hypersleva.cz ukončila svoju činnosť krátko po tom, ako 15. februára oznámil jeden z ich majiteľov Petr Jarkovský definitívny krach. Vo vzduchu tak zostali visieť tisícky eur a množstvo nevybavených objednávok. Medzi nimi aj tá z Banskej Bystrice.
"Spolu s ďalšími 4 kolegyňami sme si 14. februára objednali po jednom USB kľúči v celkovej hodnote 65 eur. Ešte v ten deň nám prišli faktúry, ktoré sme uhradili a následne obdržali vouchery," hovorí Zuzana (40). Zaslané kupóny sa však už otvoriť nedali. Na maily znepokojených zákazníkov nereagoval ani český dodávateľ USB kľúčov.
Šanca, že by sa čitateľka dostala k svojim peniazom, v tej chvíli vyzerala viac než biedne. "Vidím to veľmi čierne," priznal bez okolkov Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov. Čas.sk má ale pre všetkých tých, ktorí za objednanú službu/tovar zaplatili kartou, dobrú správu.
"V prípade, ak klient platil u obchodníka platobnou kartou a tovar/služby mu neboli/nebudú dodané, mal by sa obrátiť na banku, ktorá platobnú kartu vydala, a podať reklamáciu. Následne vydavateľká banka si uplatní tzv. chargeback a prostriedky vráti držiteľovi karty v priebehu niekoľkých dní od podania reklamácie," informovala hovorkyňa VÚB Alena Walterová.