Nešťastníkom, ktorí si doteraz nenašli čas na výjazd do preplnených obchodných centier, sa ako prvá pomoc ponúkajú stovky internetových predajní. Aj na Slovensku čoraz populárnejšia forma nakupovania si nachádza viac priaznivcov, v predvianočnom období nehovoriac. "Počet nakupujúcich síce výrazne rastie, no hodnota priemernej objednávky klesá," uviedol Ladislav Csukás, generálny riaditeľ MALL.SK.
Podľa jeho výpočtov pred minuloročnými Vianocami nakupovali slovenskí zákazníci priemerne za 139 EUR. Tohto roku je to už o 12 eur menej, t.j. 127 eur. Z krajín Vyšegrádskej štvorky, v ktorých rovnako ako u nás hodnota objednávok klesá, sa vymykajú len Česi. "Tento i minulý rok utratili skoro na korunu presne (zhruba tri tisícky českých korún - cca 118 eur)," upresnil Csukás.
Pre tých, ktorí prepasú aj posledný možný termín na dodanie tovaru, je tu ešte záchranné lanko v podobe darčekových certifikátov. "Vďaka svojej elektronickej podobe budú ideálnym darčekom na poslednú chvíľu. Oproti minulému týždňu čakáme nárast dopytu po voucheroch až o 300 %,“ myslí si Csukás a na záver ponúka výpočet najžiadanejších vianočných darčekov.
"Ako vianočný darček najviac na Slovensku boduje LEGO, ďalej to je elektronika, veď medzi desať najviac predávanými darčekmi sú dva tablety, čítačka kníh, smart telefón a slúchadlá. Kuriozitou v predaji na Slovensku je výrazný záujem o univerzálne ostričky na brúsenie nožov či sekery," prekvapil vkusom vybranej skupinky Slovákov generálny riaditeľ.