Nemci pochybili, a to hneď dvakrát. Bizarnú skúsenosť s nemeckými železnicami má čitateľka Zuzana z Bratislavy, ktorá už dlhší čas žije v Austrálii. "Kúpila som si online lístok za plnú cenu," začína opis skúsenosti Zuzana. "Sprievodca, ktorý dosť zle hovoril po anglicky si vypýtal kópiu občianskeho preukazu...Vraj musí skontrolovať nejaké údaje," hovorí čitateľka.
Prekvapenie prišlo až o dva mesiace od spomínanej cesty. "Prišiel mi domov list od železníc. Chceli odo mňa cenu lístka a úroky," spomína zarazená Zuzana. Na jej bratislavskú adresu jej prišli rovno tri listy. V poslednom liste bol uvedený aj dátum zaplatenia sumy za lístok a úroky. "List prišiel až po uvedenom dátume, lebo ho adresovali do Poľska," pokračuje Zuzana, ktorá železnice upozornila na fakt, že lístok mala a odmieta zaň zaplatiť ďalších takmer 30 eur. "Odpoveď na môj list mi zasa adresovali do Bratislavy v Poľsku," dodáva. Napokon si železnice chybu uznali a Zuzana mala uhradiť iba úroky.
"Aj tých 30% z toho drahého lístka je už dosť. Mali to byť nejaké náklady na servis..." hovorí čitateľka. Na prístupe nemeckých železníc ju najviac zaráža fakt, že za chybu, na ktorú ich upozornila sa ani neospravedlnili. Skutočnosť, že nemecké železnice nevedia, že Bratislava je na Slovensku a nie v Poľsku je tiež tragikomická.