Už sa to na nás valí! Nielen predčasné vianočné reklamy, ale aj rôzne štatistiky o tom, ako sa tento rok postaví Slovač k najkrajším sviatkom v roku. "Obchodné reťazce štartujú vianočnú sezónu z roka na rok o niečo skôr. Prvé čokoládové figúrky a kolekcie sa na pultoch obchodov objavili už v septembri. Snažia sa prilákať nakupujúcich čo najskôr s tým, že tovar neskončí vždy pod stromčekom. Ľudia ich použijú napríklad ako narodeninový darček a budú nakupovať znova," vysvetľuje analytik Home Creditu Michal Kozub.
Väčšina sa však preľstiť nedá a so zháňaním vianočných darčekov sa veľmi neponáhľa. Hlavne, keď sa v horizonte pár týždňov črtá šanca na oveľa výhodnejšiu kúpu. Na konci októbra mala darčeky len tretina opýtaných Slovákov. Tento rok si radšej počkajú na výpredaje, kam zamieria dve tretiny z nich. Čo je však potešujúce, duch Vianoc vplýva aj na našu kreativitu.
"Obálku s peniazmi bez akéhokoľvek darčeka tento rok plánujú darovať len 3 % ľudí. Zaujímavé je, že proti dávaniu či dostávaniu peňazí sa stavajú hlavne mladí ľudia. Klasické darčeky volia v 69 %. Naopak, čím sú ľudia starší, tým viac dávajú prednosť peniazom," uvádza sa v prieskume.
Kedy začínate riešiť vianočné darčeky? Unavuje vás každoročná vianočná kampaň v obchodoch, televízii alebo sa aj vďaka nej tešíte na toto sviatočné obdobie? Svoje postrehy posielajte na tip@novycas.sk